وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که به حضور خود در سوریه برای مبارزه با گروه داعش ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) تأیید کرد که آمریکا قصد دارد حضور نظامی خود را در شمال شرقی سوریه با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش حفظ کند.

جووی هود، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در این باره گفت: «ما قصد داریم حضور نظامی محدودی را در شمال شرقی سوریه تنها با هدف مبارزه با داعش و با همکاری نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده سوریه حفظ کنیم.»

هود ادعا کرد که آمریکا نه‌تنها به‌دنبال از بین بردن داعش است بلکه به‌دنبال رسیدگی به اوضاع بشردوستانه در سوریه نیز است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که مقامات واشنگتن به همکاری با روسیه برای امور بشردوستانه علاقه‌مند هستند.

مقامات سوریه، آمریکا را به تلاش برای قاچاق نفت سوریه و فروش آن به خارج از کشور و نقض آشکار قوانین بین‌المللی متهم کرده‌اند.

در اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، طرحی را برای عقب‌نشینی نیرو‌های کشورش که قبلاً در سوریه مستقر شده بودند، تصویب کرد. اما بعداً، در نتیجه فشار هیأت دولت خود، تصمیم گرفت که ۹۰۰ نیروی نظامی را نگه دارد تا از کنترل آمریکا بر مناطق نفتی اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۰
لااقل ترامپ راستشو گفت که آمریکا برای نفت تو سوریه نیرو نگه داشته. دموکراتها دوباره نیومده شروع کردند به دورغ به هم بافتن در باره کمک به دموکراسی و مبارزه با داعش. داعشی که خود آمریکا به وجودش آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
ای دزدهای کثیف.
آخرین اخبار