رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: پارسال ۹ واحد تولیدی که در تعطیلی کامل به سر می‌بردند با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان از بازگشت بیش از هزار و  ۴۰۰ هکتار از اراضی به بیت‌المال خبر داد و گفت: پارسال ۹ واحد تولیدی که در تعطیلی کامل به سر می‌بردند با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشتند.

او افزود: پیشگیری از وقوع جرم، یکی از محور‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است که هزینه‌های کمتر و خروجی‌های بهتری برای جامعه دارد.

نیارکی ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در پیشگیری از وقوع جرم ورود پرونده‌های قضایی استان زنجان در سال گذشته ۶ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش پیدا کرد که میانگین کشور ۴.۵ درصد کاهش بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اطاله دادرسی و رسیدگی‌های غیرمتقن، یکی از دغدغه‌های مردم بود که زمان دادرسی از ۹۹ روز در سال ۹۸ با ۱۰ درصد کاهش به ۸۹ روز در سال گذشته رسید.

او افزود: پارسال  آراء منقوض استان زنجان ۲ درصد کاهش پیدا کرد و رضایت نسبی حاصل شد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اولویت و محور بعدی دستگاه قضا استفاده از فناوری‌های نوین است، افزود: برون‌رفت از نگاه‌های سنتی در جهت شفاف‌سازی در امور رسیدگی، مکانیزه کردن دادگاه‌ها، دادرسی الکترونیکی (بدون کاغذ)، رسیدگی غیرحضوری به پرونده‌های زندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، ابلاغ الکترونیک و استعلام الکترونیک در این راستا است.

او ادامه داد: ۹۴ درصد ابلاغ‌ها در استان زنجان به صورت الکترونیکی است که این میزان در کشور ۸۹ درصد است همچنین ۲۶ درصد استعلام‌ها در استان زنجان نیز به صورت الکترونیکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه یکی از محور‌های دستگاه قضایی، تقویت مبانی صلح و سازش در دادگستری با محوریت شورا‌های حل اختلاف است، گفت: ۴۵ درصد پرونده‌های استان زنجان به سازش، خاتمه پیدا می‌کند که در این زمینه، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

او با بیان اینکه محور و اولویت بعدی، برخورد با جرایم با وصف تمام تلاش‌ها در حوزه پیشگیری احتمال وقوع جرم، متصور است، افزود: در این زمینه توانستیم برخورد‌های عبرت‌آموزی در  برخی پرونده‌های خشن و مهم استان زنجان به یادگار بگذاریم که یکی از مصادیق آن پرونده شهادت ۲ محیط‌بان بود که قاتلان در کمتر از ۲۴ ساعت، دستگیر و رأی نهایی نیز در کمتر از ۲ ماه صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: پارسال ۹ واحد تولیدی که در تعطیلی کامل به سر می‌بردند با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشتند و از تعطیلی ۱۱ واحد تولیدی نیز جلوگیری شد به عبارت دیگر مشکلات ۲۰ واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

صادقی نیارکی  با بیان اینکه دستگاه قضایی به تعامل با سایر دستگاه‌ها اعتقاد راسخ دارد، گفت: با همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها می‌توان شاهد خدمت ماندگار به مردم بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.