رهاسازی حقابه کشاورزی سد چشمه‎ عاشق در نی‌ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از رهاسازی حقابه کشاورزی سد چشمه عاشق قطرویه نی‌ریز به میزان ۲ و نیم میلیون مترمکعب خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به شروع عملیات رهاسازی حقابه کشاورزی سد چشمه‎ عاشق در نی‌ریز از دوم تیرماه امسال، گفت: این مقدار آب با خروجی ۳۵۰ لیتر در ثانیه و در مدت ۸۳ روز رهاسازی می‌شود.

او بیان کرد: ۳ هزار و  ۲۰۰ هکتار باغ انار و پسته با نیاز ناخالص آبیاری سالیانه، ۳۲ میلیون مترمکعب، در پایین دست این سد قرار دارد که در حالت مطلوب امکان مشروب شدن برای آن‌ها فراهم است.

بصیری تصریح کرد: با ساخت این سد از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، چهار مرتبه و در مجموع به میزان ۱۵.۶۹ میلیون مترمکعب رهاسازی آب انجام شده‌ است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز ادامه داد: با توجه به مقدار بارندگی ۳۸ میلی‌ متری سال زراعی امسال  در منطقه قطرویه که بسیار کم بوده است که با اقدام در این بازه زمانی می توان به بهبود وضعیت باغ‌ها کمک کرد.

او افزود: سد چشمه‌عاشق با ظرفیت اسمی ۶۲ میلیون مترمکعب، اولین سد بتونی غلطکی فارس  بوده که بر روی رودخانه‌ای به‌ همین نام ساخته شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار