مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز فرآیند سنجش ۱۹ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در آیین افتتاح طرح سنجش در مرکز تدبیر بیرجند، گفت: فرآیند سنجش ۱۹ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان از امروز پنجم تیرماه آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: در این طرح، نوآموزان به منظور شناخت توانایی ها، استعداد‌ها و تنظیم برنامه‌های آموزشی متناسب با آن، در دو مرحله غربالگری اولیه و تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

واقعی جامعه مخاطب طرح سنجش را نوآموزان ۶ ساله لازم التعلیم بدو ورود به دبستان دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح و بر اساس نتایج ارزیابی‌ها علاوه بر شناسایی مشکلات ذهنی، جسمی و رفتاری نوآموزان، نسبت به تعیین جایگاه آموزشی آنان اقدام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به انجام عملیات نوبت توسط مدیران مدارس، بیان کرد: امسال ۱۶ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی وظیفه سنجش کوودکان بدو ورود به دبستان را برعهده دارند که از مجموع پایگاه‌های اولیه، ۴ پایگاه در مرکز استان مستقر هستند.

او با بیان این که ساعت کاری پایگاه‌های سنجش از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ است، عنوان کرد: میزان پذیرش هر پایگاه بر اساس نوبت دهی، بین ۳۳ تا ۳۶ نفر در روز و در فواصل زمانی معین است.

واقعی از همکاری ۱۴۰ معلم مجرب استان در پایگاه‌های سنجش کودکان بد ورود به دبستان خبر داد و گفت: تعرفه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان امسال ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

اولیای دانش آموزان با حضور به موقع در روز، ساعت و مکان سنجش نوآموزشان  نسبت به انجام فرایند سنجش اقدام کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.