در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه (۵ تیر) شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۸ واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان رسید.

«شستا»، «فولاد» و «اخابر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند، همچنین «ومدیر»، «شپنا»، «فملی» سه نماد پر تراکنش بودند.


بیشتر بخوانید


شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۲۳ واحدی روی پله ۳۸۰ هزار و ۹۰۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ میلیارد و ۲۹۰  میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان رسید.
شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۵۱ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۹۱ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، فولاد و اخابر به ترتیب با ۲۰۶۴.۵، ۱۵۴۲.۳۶ و ۱۳۰۸.۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد‌های وسر رضوی، وتجارت و پاسا به ترتیب با ۳۵۰.۹۵، ۱۳۴.۷۱ و ۹۸.۸۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد آریا، صبا و ذوب به ترتیب با ۲۴.۹۲، ۱۶.۱۵، ۱۲.۵۲ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های غضینو، دماوند، سمگا به ترتیب با ۱۳.۷۶، ۳.۱۵ و ۱.۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی، بیشترین ارزش معاملات را با مبلغ ۵۷۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. خودرو، فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های اخابر، فسرب و کدما بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های پاسا، داسوه و کسرام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.سهام شرکت‌های اراد62، نملی 706و نملی711بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های نملی708، نملی802و داوه بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس تهران تجربه کردند.
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ومدیر، برکت و حکشتی و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های خزر، سنیر و بکاب در بورس تهران داشتند.

بیشترین تقاضای خرید و بیشترین عرضه برای سهام در فرابورس

همچنین سهام شرکت‌های لطیف، وسپهر و اراد ۵۰ بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سیناد، ثالوند، کمرجان بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو و کمند بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، کمند و شپنا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های ذوب، کرمان و  اعتماد بیشترین حجم معامله و نماد‌های اعتماد، ذوب و شصدف بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار