رئیس جمهور آذربایجان گفت باکو از هر ابتکاری که در خدمت صلح و سازش در قفقاز جنوبی باشد، استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد ایروان، باکو را در مذاکرات صلح نادیده می‌گیرد در حالی که آذربایجان از هر ابتکاری که در خدمت صلح و سازش در قفقاز جنوبی باشد، استقبال می‌کند.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: باکو می‌خواهد شرایط پس از جنگ در قفقاز جنوبی را به سوی توسعه و همکاری مسالمت آمیز بین دو کشور تبدیل کند، در حالی که ارمنستان اظهارات باکو در مورد آغاز گفتگو‌ها برای توافق صلح را نادیده می‌گیرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف، اخیرا پذیرای وزیران خارجه رومانی، اتریش و لیتوانی بوده است.

دیپلمات‌های ارشد سه کشور عضو اتحادیه اروپا برای مذاکره در مورد وضعیت فعلی منطقه پس از آزادسازی قره باغ علیا، از آذربایجان دیدار کردند.

علی اف اظهار کرد: ما انتظار داریم پس از انتخابات هفته گذشته در ارمنستان، پاسخ مثبتی از طرف همکاران خود داشته باشیم. ما به منطقه، به صلح، توسعه پایدار و آینده نگری نیاز داریم.

علی اف با تأکید بر همکاری فعال با اتحادیه اروپا در این مورد  تصریح کرد: آذربایجان از مشارکت اتحادیه اروپا در امور منطقه و از هر ابتکاری که هدف آن صلح، سازش، توسعه و همکاری در قفقاز جنوبی باشد، استقبال می‌کنیم.

بوگدان اورسکو رومانیایی گفت: بخارست قصد دارد تلاش خود را برای کمک به توسعه منطقه در دوره پس از جنگ افزایش دهد.

در همین حال الکساندر شالنبرگ از اتریش نیز بر اهمیت برقراری صلح و یافتن راه حل دائمی و مسالمت آمیز برای درگیری‌ها در منطقه تأکید کرد.

وزرای خارجه همچنین پس از دیدار و گفتگو با مقامات آذربایجان به ارمنستان و گرجستان سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار