مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: تامین شهریه برای ۳  هزار دانشجو و کمک هزینه تحصیلی برای ۲۸ هزار دانش آموز و دانشجو انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه ۲۶هزار دانش آموز و دانشجوی زیر پوشش این نهاد در طول یک سال اخیر از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند شدند، گفت: همچنین ۶ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در استان از کانون فرهنگی، تامین شهریه برای ۳  هزار دانشجو و کمک هزینه تحصیلی برای ۲۸ هزار دانش آموز و دانشجو انجام گرفته است.

او با بیان اینکه کمیته امداد خوزستان در کنار اقدامات و حمایت‌های معیشتی و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و افراد تحت حمایت توجه ویژه‌ای هم به موضوعات فرهنگی دارد، افزود: خدمات فرهنگی کمیته امداد امام (ره) استان برای رده‌های سنی کودکان، جوانان، نوعروسان، دانشجویان پسر و دختران مجرد و زنان سرپرست خانوار و سالمندان انجام می‌گیرد.

شیبه در ادامه اظهار داشت: براساس سن و نوع نیاز طیف‌بندی شده و برای هر دوره متناسب با شرایط ویژه‌ای که دارد برنامه فرهنگی تدارک دیده شده که مددجویان بتوانند استفاده بهینه‌ای داشته باشد و برنامه‌های فرهنگی صرفاً با هدف کاهش فقر فرهنگی، افزایش آگاهی، تربیت روانی و تفریحی انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: از دیگر طرح‌های اجرا شده در جهت رشد فرهنگی مددجویان خوزستانی می‌توان به طرح امداد یاران فرهنگی و طرح نشاط معنوی، طرح یاس و اجرای جشنواره قرآنی باران وحی اشاره کرد.

این مقام مسئول  بیان داشت: سامانه پشتیبانی تلفنی از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد راه‌اندازی و اجرا شده تا از دانش‌آموزان محروم در زمینه درسی حمایت و پشتیبانی شود، در این طرح پشتیبان‌ها هفته‌ای با دانش‌آموزان تماس می‌گیرند و پیگیر مسائل و موضوعات آنان هستند ضمن اینکه مسائل شناسایی و رفع می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار