افتتاح و بهره‌برداری از مراکز پزشکی‌قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افتتاح و بهره‌برداری از مراکز پزشکی‌قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود در آبان ماه امسال خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افتتاح و بهره‌برداری از مراکز پزشکی‌قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود در آبان ماه امسال خبر داد و گفت : این ۲ مرکز با اعتبار حدود چهار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و تا قبل از آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به میزان بالای مراجعات مردمی و نارضایتی آنها، راه‌اندازی مرکز شماره ۲ پزشکی قانونی در کرمانشاه را ضروری دانست.

او فضای موجود را برای ارائه خدمات به مراجعان کافی ندانست و افزود: رایزنی‌های لازم با شهرداری انجام شده تا سالن تشریح و آزمایشگاه را به محل آرامستان‌ها منتقل کنیم و از این طریق از حجم مراجعات و میزان معطلی مراجعان به مرکز بکاهیم.

خانی با اشاره به افتتاح مرکز پزشکی قانونی در شهرستان پاوه و بازسازی مرکز پزشکی قانونی در شهرستان اسلام‌آبادغرب در پارسال ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در سفر به کرمانشاه ۷۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی بخش رادیولوژی سالن تشریح در کرمانشاه تخصیص داد که این بخش هم افتتاح و به بهره‌بردای رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه این سازمان را بازوی قوه قضاییه جهت احقاق حق و رسیدن به عدالت توصیف کرد و گفت: برای تحقق این هدف در کمتر از سه سال گذشته همه شهرستان‌های استان به جز روانسر و گیلانغرب را به سالن تشریح و مرکز مجهز کردیم تا مردم این شهرستان‌ها مسافت کمتری را برای کار‌های اداری خود طی کنند.

او از مراجعه ۴۶ هزار نفر به صورت سرپایی در پارسال خبر داد و گفت: ۹ هزار نفر در بخش تصادفات، ۶۰۴ نفر مصدومین حادثه کار، ۳۹ فوتی حادثه کار و ۴۵۰ فوتی ناشی از تصادف به این مرکز مراجعه کردند.

خانی با اشاره به اینکه در پارسال ۲۲ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن، ۶۳ نفر بر اثر سوختگی، ۳۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی و ۱۸ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند، ادامه داد: فوت ناشی از سوختگی و غرق‌شدگی ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

او ساعت کاری پزشکی قانونی را از هفت صبح تا ۱۷ عصر اعلام کرد و خطاب به مردم کرمانشاه گفت: همکاران ما در این ایام مرخصی هم ندارند و تمام وقت در حال ارائه خدمت به مردم هستند لذا از همه مراجعان می‌خواهیم با صبوری و اجتناب از درگیری ما را در صدور گواهی‌های مربوطه یاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.