فرقه بهاییت بنا دارد گردهمایی‌ و برنامه‌هایی به مناسبت صدمین سالمرگ دومین سرکرده خود ملقب به «عبدالبهاء» برگزار کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،تشکیلات فرصت‌طلب بهاییت که هر مناسبتی را بهانه‌ای می‌کند تا فرقه فریبکارش را معرفی و تبلیغ کند، طی برنامه‌ریزی‌هایی که از مرکز اصلی فرقه موسوم به «بیت‌العدل» واقع در «حیفا» دریافت کرده است، بنا دارد گردهمایی و برنامه‌هایی به مناسبت صدمین سالمرگ دومین سرکرده بهاییت ملقب به «عبدالبهاء» برگزار کند.

از بخش‌های مختلف تشکیلاتی به بهاییان ایران ابلاغ شده است که این مراسم و یادبود‌ها نباید مختص بهاییان باشد و مثل بسیاری دیگر از فعالیت‌های فرقه، عملیاتی تبلیغاتی محسوب می‌شود: «.. با این امید که هموطنان عزیز ما با شرکت در این مراسم، با عظمت شخصیت حضرت عبدالبهاء و تعالیم بدیع دیانت بهایی آشنا شده و...» (۱)

از آنجایی که همه چیز بهاییت تشکیلاتی است و حتی یک مراسم یادبود هم به عنوان حرکتی قلبی و از روی خواسته درونی تلقی و رها نمی‌شود، برای این قسمتِ نقشه تبلیغاتی نیز برنامه‌های از پیش مدون شده‌ای ارائه شده تا اعضا به اقتضای شهر و کشور محل سکونت، آنچه را سران بهاییت صلاح می‌دانند، عنوان کنند.

بررسی برنامه مربوط به ایران موارد قابل نقد متعددی را به ذهن متبادر می‌کند؛ به عنوان مثال در بخشی از این برنامه اصطلاحاً بزرگداشت، به وصیت‌نامه «حسینعلی نوری» اولین سرکرده بهاییت و جانشینی عبدالبهاء مفصلاً به گونه‌ای که به نفع «عباس افندی» (همان عبدالبهاء) باشد، پرداخته‌اند. آنچه بهاییان باید به دیگران بگویند از این قرار است:
«حضرت بهاءالله برای جلوگیری از انشقاق و تفرقه میان پیروان بعد از درگذشت‌شان و نیز برای تضمین حرکت هماهنگ و متحد جامعه بهایی در مسیر اجرای تعالیم، اساسی محکم را به نام «عهد و میثاق» تأسیس فرمودند. آن حضرت در وصیت‌نامه خود ... فرزند ارشدشان حضرت عبدالبهاء را به عنوان جانشین خود و مرکز عهد و میثاق تعیین فرمودند.» (۲)

حقیقت آن است که حسینعلی نوری در آن وصیت‌نامه، عبدالبهاء را به عنوان جانشین اول و پسر دیگرش «محمدعلی نوری» را به عنوان دومین جانشین خود معرفی کرده‌است. اما این دو برادر که از دو مادر مختلف بودند، بر سر قدرت دچار نزاع می‌شوند و این درگیری‌ها تا جایی پیش می‌رود که همین عباس افندی که قرار است به عنوان پیام‌آور صلح و دوستی معرفی شود، به آتش نفرت‌ورزی‌ها علیه برادر و اطرافیان برادر خود دامن می‌زند و با درگیری و نسبت دادن القابی نظیر پشه، سوسک، کرم خاکی، خفاش، جغد، کلاغ، روباه، گرگ و.. (!) به آن‌ها و بلبل و طاووس خواندن خود، شخصیت سطح پایین خود را به نمایش می‌گذارد. (۳)

نهایتاً هم با زیر پا گذاشتن حرف حسینعلی نوری و برخلاف همین وصیت‌نامه‌ای که بهاییت مایه مباهات خود می‌خواند، محمدعلی را به طور کامل کنار گذاشته و با انتخاب نوه خود «شوقی افندی» که فردی بدنام بود، موجب به وجود آمدن انشعابات و درگیری‌های بسیاری در این فرقه می‌شود. این تنها نمونه‌ای از پوچ بودن شعار‌هایی است که بهاییت سعی دارد با بت‌سازی چهره‌های برجسته این تشکیلات، در بین عموم سر دهد.

*پی‌نوشت:
۱ـ کانال متعلق به تشکیلات بهائی.
۲ـ برنامه منتخب برای مراسم.
۳ـ افندی، عباس، مکاتیب، جلد ۱، صص ۲۴۲ و ۲۴۳؛ مکاتیب، ج ۲، ص ۲۳۴؛ الواح وصایا، چاپ مصر، ص ۹؛ توقیعات مبارکه، ج ۱، ص ۱۳۲.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: بهاییت ، سالمرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
انشاالله خدا نسل این مشرکا رو از صحنه روزگار برداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
حدود ۸۰ سال قبل یابیشتر که پدرانمان برایمان گفتند در جهرم عده ای به دین بهاعیت گرویده بودند خدا رحمت کند اقای ایت الهی فتوا داده بودند با اینها داد وستد نکنید وحتی زن به انها ندهید وانان را کافر خوانده بود ومهلت جهت بر گشتن وتوبه بعد از مهلت که تمام شده بود حکم به قتل انان عدای به شیراز فرار کردن تعدادی توبه وعدهای که حاظر به توبه وبرگشت نداشتن انان را کشته ودر تولت خانه هایشان به خاک رفته بودند
Portugal
امیر
۱۳:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خدا می داند که اخیراً من با یکی از همکارانم که در بخش ما کار می کند ملاقات کردم. من از خود می پرسیدم که چگونه ممکن است یک فرد پرتغالی که همیشه در پرتغال زندگی می کند اطلاعات جامعی در مورد این گروه مشتق شده اخیر (بهایی) داشته باشد !!!
این بدیهی است که اثبات سرمایه گذاری عمده رهبران آنها برای اثبات حقانیت آنها ، نه توسط ایدئولوژی ، بلکه با تبلیغات عمومی است ...
حتی بنابراین کنجکاوتر شدم که بحث را با او ادامه دهم. من فهمیدم که دانش همکارم در بخشهای مذهبی اصلی در ایران مانند اسلام و زرتشت تقریباً صفر است