سعید سیدی گفت: ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر پسر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سعید سیدی رئیس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی  با بیان اینکه این میزان دانش آموز کنکوری نسبت به پارسال ۱۲۳ نفر کمتر شده است، گفت: ۵۹.۷۷ درصد شرکت کنندگان دانش آموزان دختر و بقیه هم پسر هستند.


بیشتر بخوانید 


رئیس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ از تاریخ چهارشنبه ۹ تا ۱۲ تیر به مدت چهار روز و در پنج رشته تحصیلی برگزار می‌شود.

او افزود: در مجموع داوطلبان کنکور استان یکهزار و ۸۹۴ نفر در رشته هنر، ۱۱ هزار و ۱۴۷ داوطلب در رشته‌های علوم ریاضی، پنج هزار و ۳۱۲ داوطلب انسانی، ۶ هزار و ۳۱۱ داوطلب در رشته علوم تجربی و ۲ هزار و ۷۹ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی از چهارشنبه ۹ تیر با هم رقابت می‌کنند.

سیدی گفت : داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با ۳۷.۶۰ درصد بیشترین داوطلبان را به خود اختصاص داده اند که پس از آن علوم انسانی با ۳۱.۸۹، هنر ۱۱.۲۹، زبان خارجی ۱۲.۳۹ و ریاضی ۶.۸۳ است.

او با بیان اینکه آزمون رشته هنر در ۹ تیر، علوم ریاضی و انسانی ۱۰ تیر، علوم تجربی ۱۱ تیر و آزمون زبان‌های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کنکور سراسری داوطلبان بجنورد توسط دانشگاه بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی و کنکور در سایر حوزه‌های امتحانی زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

او گفت: تمامی مراکز آزمون به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و کارشناسان بهداشت نیز در محل آزمون حضور دارند تا آزمون با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

پارسال ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب در کنکور سراسری شرکت کردند.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.