معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: منابع آب استان دچار افت شدید شده‌اند به طوری که در بعضی از نقاط عمق کف شکنی از سنگ کف نیز عبور کرده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، عبداللطیف عباسی نژاد معاون حفاظت وبهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: منابع آب سطحی و زیرزمینی استان در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و اضافه برداشت‌های غیرمجاز از آبخوا‌ن‌ها، دچار افت شدید شده‌اند به طوری که در بعضی از نقاط استان عمق کف شکنی از سنگ کف نیز عبور کرده‌ است.

او ادامه داد: با وجود اینکه بیشتر دشت‌های ما ممنوعه هستند و آبخوان‌های ما نیمه جانی دارند، بارها شاهد حفاری‌های غیر مجازی هستیم که حیات آبخوان را نابود کرده‌اند.

معاون حفاظت و بهره برداری ازمنابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر درباره نحوه برخورد با متخلفان در این زمینه بیان کرد: افرادی که از قوانین سرپیچی کنند، به عنوان متخلف به نهاد‌های قضائی معرفی می‌شوند.

عباسی نژاد گفت: ناظران گروه گشت ما برای ادای امانت و حفظ و صیانت از منابع آب، به طور مستمر در نقاط مختلف استان حضور دارند و اجازه نمی‌دهند که در حق بهره برداران مجاز اجحاف صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


او افزود:در همین زمینه همکاران ما در روز‌های گذشته و در دشت‌های مناطق مختلف استان از جمله شهرستان دشتستان، چندین دستگاه‌ غیر مجاز حفاری را ضبط کردند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، جمع آوری لوله‌های انتقال آب غیر مجاز، توقیف چرخ چاه و ادوات حفاری غیرمجاز و همچنین پر کردن چاه غیر مجاز را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای حفاظت از منابع آب استان بیان کرد.

عباسی نژاد از هم استانی‌ها خواست با عمل به قوانین بهره برداری صحیح از منابع آب، به آبخوان‌ها حیاتی دوباره ببخشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.