در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه ۶ تیر شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۷۴۷ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «تاپیکو» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «برکت»، «ومدیر»، «خودرو» سه نماد پرتراکنش بودند.


بیشتر بخوانید


شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۴۱۷ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس هم با افت ۰.۱ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۸۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴ میلیارد تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، تاپیکو و جم به ترتیب با ۲۲۰۷.۱۱، ۱۱۲۳.۷۴ و ۷۵۸.۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد‌های فولاد، فملی و شپنا به ترتیب با ۱۱۰۱.۸، ۱۰۰۲.۷۸ و ۴۹۵.۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد صبا، ارفع و فرابورس به ترتیب با ۱۷.۷۸، ۸.۳۸، ۵.۶۸ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های غصینو، دماوند، ذوب به ترتیب با ۱۵.۹۷، ۷.۵۷ و ۶.۰۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه مواد دارویی، بیشترین ارزش معاملات را با مبلغ ۸۳۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه خودرویی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس و فرابورس

سهام شرکت‌های ثفارس، کدما و سفارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های سیلام، کساوه و غپاک بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

نمادهای تملی ۸۰۵، تملی ۷۰۶ و تملی ۷۱۱ بیشترین افزایش قیمت و گدنا، افرا و تملی ۸۰۲ بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس تهران تجربه کردند.

بیشترین تقاضا خرید و عرضه برای فروش در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شستا، خزامیا و ومدیر و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های بکاب، سنیر و خزر در بورس تهران داشتند.


بیشترین تقاضا خرید و عرضه برای فروش در فرابورس

همچنین سهام شرکت‌های لطیف، وسپهر و صبا بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سیناد، کمرجان و ثالوند بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو و خپارس بیشترین حجم معامله و نماد‌های برکت، شپنا ۲ و کمند بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کرمان، ذوب و فرابورس بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۵۰، فرابورس و و اعتماد بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار