نیکول پاشینیان رسما پیروز انتخابات پارلمانی ارمنستان شد

کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان گفت نیکول پاشینیان با کسب ۵۳.۹۱ درصد آراء رسما پیروز انتخابات پارلمانی ارمنستان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را منتشر و حزب نیکول پاشینیان را با کسب ۵۳.۹۱ درصد  آراء پیروز این رقابت معرفی کرد.

در این رقابت انتخاباتی، روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق این کشور،  با کسب ۲۱.۹ درصد آراء در رده دوم قرار گرفت.

تیگران موکوچیان رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: طبق نتایج نهایی، حدود ۶۸۷،۷۶۱ رای دهنده (۵۳.۹۱ درصد) رای خود را به حزب پاشینیان و ۲۶۹،۴۸۱  (۲۱.۹ درصد) هم به رئیس جمهور سابق  رای دادند.

ارمنستان در ۲۰ ژوئن انتخابات زودهنگام پارلمانی را برگزار کرد. تصمیم برای برگزاری نظرسنجی‌ها پس از رایزنی‌های سیاسی بین مقامات و برخی احزاب مخالف به منظور غلبه بر بحران سیاسی ناشی از اقدامات نظامی در قره باغ کوهستانی انجام شد.

کوچاریان اعلام کرده است که نتایج انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد و در حال بررسی طرح‌های به چالش کشیدن آن‌ها در دادگاه قانون اساسی است.

این در حالی است که ناظران بین المللی معتقدند این انتخابات به طور کلی و با وجود برخی رویداد‌ها به خوبی برگزار شده است.

 این انتخابات هشت ماه پس از شکست نظامی این کشور در مقابل جمهوری آذربایجان در قره باغ برگزار شد و آزمونی بزرگ برای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور بود.

به این ترتیب این پیروزی گسترده و قاطع حزب پاشینیان باوجود قطبی شدن شدید جامعه ارمنستان است. این نشان دهنده آن است که با وجود همه رویداد‌ها و حتی شکست سنگین ارمنستان در قره باغ در برابر جمهوری آذربایجان مردم ارمنستان می‌خواهند دستاورد‌های دموکراتیک میراث انقلاب ۲۰۱۸ را حفظ کنند و بازگشت حکومت سابق را خواستار نیستند. آن‌ها نمی‌خواهند رویکرد ضد دموکراسی و سال‌های فساد و فشار بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار