مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: معاینه ناشی از حوادث رانندگی در استان، ۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی سامان‌پور مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال، معاینه فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی ۸۰ درصد و معاینه ناشی از حوادث رانندگی ۱۲ درصد افزایش یافت و معاینه  اجساد حوادث کار ۵۰ درصد کاهش داشت.

او افزود: همچنین در این مدت فوتی‌های ناشی از بیماری‌های قلبی ۵۰ درصد رشد و معاینه اجساد ۴۵ درصد افزایش داشته که در این مدت فوتی ناشی از برق‌گرفتگی گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید


سامان‌پور اضافه کرد: در سال‌های گذشته تمامی اجساد برای کالبدگشایی به مرکز استان فرستاده می‌شد، باتوجه به اینکه شهرستان لردگان دومین شهرستان پس از شهرکرد از لحاظ تعداد مراجعان به پزشکی قانونی است، سالن تشریح این شهرستان نیز افتتاح شد.

او گفت: کلنگ احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان بروجن در سال ۹۰ بر زمین زده شد و تا سال ۹۷ دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد بود، اما هم اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

سامان‌پور تصریح کرد: مدت زمان تعیین شده از سوی سازمان پزشکی قانونی برای معاینه و تشریح کاهش یافته، به طوری که شرح معاینه اجساد به کمتر از ۷۲ ساعت رسیده است.

او ادامه داد: پارسال، ۲۴ هزار و ۶۱۰ مورد به منظور معاینه به پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری مراجعه کردند که تعداد مراجعان مدعی نزاع به پزشکی قانونی استان، هشت هزار و ۵۵۱ مورد و معاینه تصادفی سه هزار و ۳۱۸ مورد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.