مرگ هولناک کارگر در دستگاه سنگ شکن

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: یک کارگر جوان بر اثر گرفتار شدن در زیر آواری از خاک، در دستگاه سنگ شن یک معدن استخراج شن و ماسه جان سپرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: در پی اعلام این حادثه در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه امروز مبنی بر گرفتار شدن کارگری در دستگاه سنگ شکن یک معدن استخراج شن و ماسه، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه‌های ۷ و ۹ به همراه خودرو‌های پشتیبان به محل حادثه واقع در روستای کفترک اعزام شدند.

او در مورد چگونگی بروز این حادثه گفت: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که کارگری در حال انجام عملیات پاک سازی دستگاه سنگ شکن موجود در معدن بوده که ناگهان در زیرآوار مقداری زیادی از خاک و سنگ (به ارتفاع ۲ متر) گرفتار می‌شود.

قانع تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه به سرعت اطراف محل حادثه را با قراردادن علائم هشداردهنده و کشیدن نوار احتیاط ایمن سازی کردند و پس از قطع کردن برق دستگاه، تیم امدادی عملیات آوار برداری را انجام دادند.

او گفت: پس تلاش بی وقفه، نیرو‌های آتش نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، توانستند به کارگر ۲۸ ساله، دسترسی پیدا کرده و پیکر وی را از زیر خاک و سنگ بیرون آورند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: عوامل اورژانس حاضر در محل بلافاصله مرد مصدوم را مورد معاینه قرار دادند که پس از انجام معاینات اولیه و تائید مرگ وی، اعلام کردند که این کارگر در همان لحظات اولیه وقوع حادثه جان خود از دست داده است.

او با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، بیان داشت: رعایت اصول ایمنی قبل از انجام هر کاری ضروری است و تمامی کارگران باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

مغازه جوشکاری در محاصره آتش

آتش سوزی یک باب مغازه جوشکاری در خیابان جمهوری گویم با تلاش به موقع آتش نشانان ایستگاه ۸ مهار واز بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع آتش سوزی در یک باب مغازه خبر دادند که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸ به همراه خودروی تنفسی ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه امروز به محل حادثه در خیابان جمهوری گویم اعزام شدند.

بنا به گفته آتش نشانان اعزامی: یک باب مغازه جوشکاری به مساحت ۳۵ متر به دلیل پرتاب جرقه‌های ناشی از جوشکاری بر روی کیسه‌های گوگرد واقع در بالکن ۱۵ متری مغازه، از قسمت بالکن طعمه آتش سوزی شده بود و هنگام رسیدن آتش نشانان، شعله‌های آتش در حال سرایت به قوطی‌های رنگ، بنزین، تینر، کپسول‌های اکسیژن و مخزن موتور باد موجود در مغازه بود.

آتش نشانان بلافاصله عملیات مهار آتش را با اجرای ایمن سازی‌های اولیه و قطع برق مغازه با تجهیز به سیستم تنفسی به دلیل گاز‌های خطرناک ناشی از سوخت گوگرد و استفاده از خاموش کننده‌های دستی آغاز کردند.

نیرو‌های عملیات سرانجام توانستند در کوتاهترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را فرو نشانده و از گسترش آن به قسمت‌های دیگر این مغازه و بروز حادثه‌ای جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آورند. آتش نشانان پس از خاموش شدن شعله‌های آتش و اطمینان از ایمنی مغازه، با استفاده از فن‌های قوی، دود‌های داخل این مغازه را به بیرون تخلیه کردند.

گفتنی کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز تذکرات لازم را جهت استفاده مجدد از این مغازه به مالک ارائه دادند.

بی توجهی به ایمنی حادثه آفرید

بی توجهی به اصول ایمنی، مرگ کارگر را در هنگام کار در چاه به همراه داشت.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز: ساعت ۹:۴۵ دقیقه امروز در پی تماس کارگران با سامانه آتش نشانی شیراز مبنی سقوط کارگر در چاه، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان تیم تخصصی چاه نورد از ایستگاه ۱۷ و ۱۴ را به محل حادثه در روستای مهارلو اعزام کرد.

پس از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه و بررسی‌های اولیه مشاهده شد بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از بالابر جهت لایه روبی چاه در یک باغ، فرد هدایت کننده بالابر، به داخل چاه ۴۰ متری با ۵ متر آب سقوط کرده است.

نیرو‌های آتش نشانی به سرعت پس از ایمن سازی چاه، با بکارگیری تجهیزات مخصوص و با زدن کارگاه نجات بر روی دهانه چاه، وارد آن شده، این شخص را به بیرون منتقل کرده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

مصدوم که مردی ۴۵ ساله بود بلافاصله توسط امدادگران اورژانس در محل حادثه مورد معاینه قرار گرفت که پس از معاینات اولیه، مرگ وی توسط آنان تایید شد.

تیم امداد ونجات پس از ایمن سازی کامل محل و تحویل آن به مالک به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار