فاز سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی (اتصال به بازار) در استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:در مرحله سوم طرح توسعه مشاغل خانگی که همان اتصال به بازار  است، متقاضیان  از سوی پشتیبانان فعال در رشته‌های شغلی مدنظر، آموزش‌های تخصصی و شغلی مورد نظر را  طی می‌کنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.

ابرهیمی با اشاره به اینکه مشکل فروش محصولات و پیدا کردن مشتری، یکی از دغدغه‌های همیشگی برخی از تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی است، گفت: دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکل‌دهی بازار‌های فیزیکی است که با ارایه آموزش‌های تخصصی، این مشکل برطرف می‌شود.

او با اشاره به لزوم توسعه بخش فروش مشاغل خانگی در فضای مجازی، گفت: با شیوع بیماری کرونا، فروش اینترنتی افزایش یافته و متقاضیان بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و سواد رسانه‌ای، می‌توانند محصولات مورد نظر را سفارش دهند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در دوران کرونا با رویکرد ویژه‌ای به اجرای این طرح پرداخته است.

ابراهیمی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمند سازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برند‌های معروف بازار فروش می‌پردازد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.