۵ تیم برتر فیفا از سال ۲۰۱۰ تاکنون

۵ تیم ملی فوتبال از سال ۲۰۱۰ تا کنون با نتایج خوبی که گرفته اند، بهترین رنکینگ‌های فیفا را از آن خود کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمریکا در حال برگزاری است و بیشتر بازیکنان مطرح دنیای فوتبال در این مسابقات حضور دارند.

با حضور بزرگ‌ترین تیم‌های ملی جهان در این رقابت‌ها و حضور فوق ستاره‌های تیم‌های باشگاهی اروپا که برای کسب یک جام ملی متمرکز شده اند، تا کنون  در هر ۲ رقابت نتایج شگفت انگیزی رقم خورده است.   

با توجه به برگزاری جام جهانی در سال آینده، در این گزارش قصد داریم بر اساس رنکینگ فیفا از سال ۲۰۱۰ تا کنون، به بررسی عملکرد تیم‌های بزرگی که اکنون درگیر جام ملت‌های اروپا یا کوپا آمریکا هستند، بپردازیم.  

۱- تیم ملی آلمان/ ۱۴۷۲ امتیاز

نزول تیم ملی آلمان از دوران پس از قهرمانی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ مشهود بوده است.  

یوآخیم لو، سرمربی باسابقه مانشافت  قرار است پس از یورو ۲۰۲۰ از هدایت آلمان کناره گیری کند و جای خود را به هانسی فلیک بدهد. آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد بسیار بدی داشت و با کسب نتایج ضعیف در مرحله گروهی حذف شد.  

با شروع یورو ۲۰۲۰، آلمانی‌ها امیدوارند روند ناکامی‌های خود را قطع کنند و بار دیگر در قامت یک مدعی ظاهر شوند.  

آلمان در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف انگلیس می‌رود و اگر این تیم موفق شود رقیب قدیمی خود را شکست دهد، شانس خود برای قهرمانی در یورو را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

۲- تیم ملی اسپانیا/ ۱۴۶۶ امتیاز

از دوران طلایی تیم ملی اسپانیا با هدایت ویسنته دل بوسکه سال‌ها گذشته و این تیم اکنون در حال پوست اندازی است.

تیم کنونی اسپانیا در یورو ۲۰۲۰ پر از بازیکنان با استعداد و با توانایی‌های فنی بالا است، اما این موضوع نمی‌تواند ضامن موفقیت دوباره ماتادور‌ها باشد. لوییس انریکه برای جام ملت‌های اروپا دست به ریسک بزرگی زد و روی نام چند ستاره که مهم‌ترین آن‌ها سرخیو راموس بود، خط قرمز کشید و هیچ یک از بازیکنان رئال مادرید را به اردوی تیم ملی دعوت نکرد.  

اسپانیا در جام جهانی فیفا در سال ۲۰۱۸ عملکرد خوبی نداشت و جزء مدعیان قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ به شمار نمی‌رود. با این وجود عملکرد این تیم مقابل اسلواکی نشان داد که اسپانیا در فرم خوب خود می‌تواند تیم خطرناکی باشد و استعداد‌های حاضر در این تیم، نوید بخش آینده درخشان دیگری هستند.  

۳- تیم ملی آرژانتین/ ۱۳۹۵ امتیاز

در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ انتظار بیشتری از ستارگان پرفروغ آرژانتین وجود داشت، اما آن‌ها در فینال به آلمان باختند. لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین به دلیل ناکامی‌های پیاپی خود در تیم ملی و ۲ باخت در فینال کوپا آمریکا، فشار زیادی را تحمل می‌کند.

آرژانتین تا کنون در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشته و مسی یکی از بهترین بازیکنان تیم در این مسابقات است. بازی‌های خوب تیم ملی آرژانتین تا حدود زیادی فشار‌ها را از روی مسی بر می‌دارد.


بیشتر بخوانید


۴- تیم ملی برزیل/ ۱۳۷۷ امتیاز

برزیل در حال حاضر در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ رقابت می‌کند و تا کنون یکی از برترین تیم‌های این رقابت‌ها بوده است.

تیته از زمان پذیرش مسئولیت سرمربیگری برزیل در سال ۲۰۱۶، با این تیم عملکرد خوبی داشته است. با این وجود شکست سنگین مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ هنوز یک شوک و ناکامی بزرگ برای فوتبال این کشور است.

برزیل در سال ۲۰۱۹ قهرمان کوپا آمریکا شد و امیدوار است که یک بار دیگر این موفقیت را تکرار کند.

نیمار، فوق ستاره برزیل هنوز در این تیم حضور دارد و بازیکنان با استعدادی مانند ریچارلیسون، گابریل ژسوس، لوکاس پاکتا و وینیسیوس جونیور نیز به این تیم اضافه شده اند. تجربه تیاگو سیلوا، روبرتو فیرمینو و آلیسون بکر نیز می‌تواند برای برزیل در جام جهانی بعدی بسیار مهم باشد.  

۵- تیم ملی پرتغال/ ۱۲۸۱ امتیاز

شب گذشته پرتغال در مرحله یک شانزدهم نهایی توسط بلژیک از یورو حذف شد؛ زیرا توپ‌های ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز و دیوگو ژوتا وارد دروازه نشد.  

با توجه به استعداد‌های جوانی که در تیم پرتغال وجود دارد، این تیم می‌تواند در سال‌های آینده نتایج خوبی کسب کند. پرتغال قهرمان غافلگیر کننده یورو در سال ۲۰۱۶ بود و آن‌ها با تیمی که ظاهراً ضعیف‌تر از تیم کنونی اش بود، به این موفقیت دست یافتند.

مدافع عنوان قهرمانی نتوانست انتظارات را در یورو برآورده کند و به همین خاطر ممکن است سرمربی این تیم تحت فشار قرار بگیرد. با این وجود، سانتوس به خاطر آن چه در تیم پرتغال به دست آورده، شایسته تحسین است. هر چند با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که سال آینده برگزار می‌شود، ممکن است تغییراتی در سکان هدایت پرتغال ایجاد شود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار