به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ۱۰ سال از کلنگ زنی ساخت متروی قم در ایستگاه بی تدبیری می گذرد.
پروژه ای که کمبود بودجه و نبود سازش میان کارفرما و پیمانکار بارها بهره برداری آن را به تاخیر انداخت و حالا زمزمه های بهره برداری فاز نخست آن در نیمه اول امسال به گوش می رسد.
عملیات ساخت مترو قم در دو خط A و B از سال ۹۰ آغاز شده و در حال حاضر فاز نخست خط A آن پیشرفت ۹۵درصدی داشته است.
متروی قم یکی از مهمترین و بزرگترین پروژههای شهری قم است که در ۲ خط طراحیشده و پیمانکاری ساخت خط ۱ آن با برگزاری مناقصه در سال ۱۳۸۹ با مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتمالنبیاء رسید.
خط ۱ این پروژه این خط شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل میکند که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد و در ۲ فاز تعریف شدهاست، فاز ۱ از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز ۲ از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/ش