رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از عوامل عمده شیوع کرونا در استان همدان دورهمی‌های خانوادگی بدون توجه به دستور‌العمل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر رعایت مصوبه ۳۰ درصدی حضور و پذیرایی از شهروندان در تالار‌ها، مکان‌های پذیرایی و غذا‌خوری ها گفت: اکنون دلیل ۶۶ درصد رواج ویروس کرونا در استان همدان حضور شهروندان و تماس‌های خانوادگی آنان بدون توجه به دستور‌العمل‌های بهداشتی و ۳۱ درصد نیز مربوط به دورهمی‌ها و بقیه حضور در اجتماع است.

او ادامه داد: تاکنون و بر اساس اولویت‌های سنی تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان واکسن در دُزهای معین را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: بر این مبنا ۹۱ هزار و ۶۱۵ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۶۳۱ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

حیدری مقدم تعداد شهروندان بیش از۷۰ سال استان را ۶۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۹ هزار و ۷۷۶ نفر دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند بقیه هم اقدام لازم را انجام دادند، با این آمار تزریق واکسن در شهروندان بیش از ۷۰ سال سن استان انتظار کاهش فوت و رواج و همه گیری کرونا را داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.