معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تداوم ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داوود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر محدودیت ورود به مناطق تحت مدیریت و جنگلی استان تا پایان خردادماه جاری به دلیل وضعیت شکننده اکولوژیک مناطق، نظر به ادامه روند خشکسالی و طغیان آفات پروانه دم قهوه‌ای و پروانه ابریشم باف ناجور که سبب تغییرات نامطلوب در وضعیت جنگل‌های استان گردیده و بنابر تشخیص کارشناسان محترم منابع طبیعی استان، نیاز به قرنطینه و مبارزه با آفات مذکور ضروری است.

اوافزود:با توجه به ادامه تلاش همکاران زحمتکش اداره کل منابع طبیعی استان در مبارزه با این آفات و نیاز به قرنطینه بخش‌های آسیب دیده، از هرگونه تردد در مناطق تحت مدیریت و جنگلی بویژه در شمال استان خودداری نمایید.

اوگفت:به دلیل نقش مخرب خودرو‌های دو دیفرانسیل و آفرود در اکوسیستم مناطق، هرگونه ورود این خودرو‌ها سبب تشدید وضعیت و تسریع در روند تخریب زیستگاه‌های بکر جنگلی گردیده و ممنوع اعلام می‌گردد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان با توجه به گرمای بی سابقه هوا در خصوص آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار