تزریق اشتباه داروی خواب آور به جای بیهوشی باعث شد زن بیمار در انگلیس تجربه بسیار تلخی از جراحی قلب باز در حالت هشیاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه انگلیسی میرر؛ یک زن بریتانیایی پس از یک عمل جراحی نارسایی قلبی که کاملاً بیدار بود و از کابوس و اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، از بیمارستان غرامت دریافت کرد.

خانم پاتریشیا اووتی در ۷۷ سالگی و در هنگام تعویض دریچه قلب پس از دریافت داروی اشتباه، بیدار شد و به خاطر استرس بسیار بالا ناشی از این حراجی شکایت کرد و مبلغ ۳۲۰۰۰ پوند (۴۰.۰۰۰ دلار) غرامت به وی تعلق گرفت. سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان، اوتی با سندرم استرس پس از ضایعه (PTSD) تشخیص داده شد و شروع به کابوس دیدن، احساس خفگی و درد طاقت فرسا کرد.

اوتی گفت: من دائماً احساس ترس و اضطراب داشتم و از همه چیز وحشت داشتم خصوصاً اقدامات پزشکی و قبل از اسکن قلبم بعد از عمل، از ترس استفراغ می‌کردم.

اوتی در آوریل ۲۰۱۷ هنگامی که در بیمارستان درفورد شهر پلیموت بستری شد با مشکلات قلبی از جمله تنگی آئورت رنج می‌برد، اما ۱۲۵ میلی گرم بیهوشی عمومی به او داده شد یعنی نصف دوز معمول برای زن در سن او، اما همین مقدار را هم دریافت نکرد و به طور تصادفی به جای مسکن، کلرید پتاسیم به او تزریق کردند.


بیشتر بخوانید


کلرید پتاسیم باعث متوقف شدن قلب اوتی شد و جراحان او را احیا کردند، اما وقتی سینه او را باز کردند ماده بیهوشی از بین رفته بود و طبق اسناد قانونی، او در حین عمل بیدار و بدون مسکن بوده است، اما به علت اینکه به او شل کننده عضله نیز داده شده بود، از این رو قادر به حرکت و نشان دادن بیداری نبود.

این اشتباه مهلک زمانی برملا شد که کارکنان بیمارستان دیدند که دو پوکه کلرید پتاسیم وجود ندارد و از فنتانیل استفاده نشده است. این زن بیمار از دانستن آنچه اتفاق افتاده بود شوکه شد، اما از زنده بودن پس از این اشتباه مهلک خوشحال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
من همچین موردی برای چند ثانیه تجربه کردم یه عمل روم انجام شد متاسفانه وسط عمل به هوش اومدم چنان دردی تجربه کردم که نمی تونستم حرف بزنم فقط دکتر دستیارش می دیدم که داره کارش انجام میده ولی نمی تونستم هیچ عکس العملی نشون بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
یا خدااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
واااااااااااااای
این ها اشتباه نیست بلکه بی سوادی است
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۳:۰۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
حالم بد شد . خیلی حالت بدیو تجربه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بدبخت میمرد راحتر بود
آخرین اخبار