مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری اتحادیه مرغ، دست واسطه‌ها و دلالان از بازار مرغ این استان کوتاه شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در جلسه بررسی مشکلات مربوط به کمبود مرغ در بازار خلخال گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری اتحادیه مرغ دست واسطه‌ها و دلالان از بازار مرغ این استان کوتاه شده است.

او افزود: فاصله خط تولید مرغ با کشتار و همچنین فروش عمده این کالای پرمصرف برای رسیدن مرغ به دست مصرف‌کننده کوتاه‌تر شده و قیمت مرغ در همه مناطق این استان یکسان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

محمدی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در مدیریت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی از این پس همه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با هماهنگی اتحادیه فروشندگان مرغ اقدام به ارسال مرغ زنده به کشتارگاه کرده و مرغ کشتار شده در اردبیل نیز به تناسب جمعیت شهرستان‌های مختلف استان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

او گفت: در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ به نرخ ۲۴۹ هزار ریال به دست مصرف‌کننده می‌رسد برخی اوقات احساس کمبود در بازار به دلیل افزایش مصرف و ناشی از ورود گردشگران در فصل تابستان و نیز قاچاق آن به قیمت بالاتر در سایر استان‌ها می‌باشد.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل افزود: در این استان ۵۱۰ واحد مرغداری فعال است که از این تعداد ۴۲۰ واحد مربوط به تولید مرغ گوشتی بوده و مابقی واحد‌ها نیز در عرصه تولید تخم‌مرغ و مرغ مادر فعال هستند.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: کوتاه کردن زمان تحویل خوراک و دان مرغ به مرغداری‌ها و پیشگیری از قاچاق مرغ کشتار شده در این استان به استان‌های دیگر نیازمند همت همه دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون تنظیم بازار و نیرو‌های انتظامی در کشف محموله‌های قاچاق مرغ است.

او با بیان اینکه میانگین مصرف مرغ گرم در استان اردبیل ۸۰ تا ۱۰۰ تن در تعطیلات سال است، افزود: در برخی از روز‌ها به تناسب پیک مسافر و پیشگیری از کمبود مرغ این میزان به دو برابر نیز افزایش می‌یابد.

او میانگین مصرف مرغ در شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل را ۱۱ تن در روز ذکر کرد که این میزان در برخی از روز‌های سال به ویژه در روز‌های تعطیل و ورود گردشگران به این منطقه به ۲۵ تن نیز می‌رسد.

محمدی به افزایش تولید مرغ گوشتی در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تولید مرغ امسال در این استان بیش از ۲ میلیون قطعه نسبت به سال قبل افزایش دارد.

او اظهارک رد: شهروندان در صورت مشاهده گران‌فروشی در بازار می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.