مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: جایگزینی نمونه داخلی دستگاه گندزدای آب پالایشگاه‌ها از خروج چندین میلیون دلار ارز کشور جلوگیری کرده است.

مهدی شفیعی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت ما علاوه بر حوزه فناوری نانو در ساخت تجهیزات مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند، بیان کرد: یکی از محصولات ما دستگاه گندزدای آب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها بود که قبلا از شرکت‌های ژاپنی وارد می‌شد و به دلیل تحریم‌ها از لحاظ واردات با مشکلاتی مواجه شده بودیم، اما به همت دانشمندان و فعالان فناور این حوزه موفق به بومی سازی این محصول شدیم.

این فعال فناور با اشاره به کیفیت نمونه داخلی در مقایسه با نمونه‌های ژاپنی بیان کرد: نمونه داخلی این دستگاه از لحاظ کیفیت با نمونه‌های ژاپنی قابل رقابت و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما توانسته ایم۲۰ درصد  زیر قیمت خارجی این محصول را به بازار عرضه کنیم.

شفیعی افزود: دستگاه‌های تصفیه و گندزدایی آب کشتی ها، ضدعفونی کننده آب شهری و تصفیه فاضلاب  از دیگر محصولات ماست همچنین در حوزه ایمنی تکنولوژی‌های پتروشیمی که  وظیفه محافظت از مخازن و جلوگیری از انتقال آتش در لوله‌های نفت و گاز را دارند،  توانسته ایم کار را توسعه داده و به صنعت تزریق کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص صادرات محصول گندزدا گفت: تا به امروز این دستگاه به برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است و درحال پیگیری برنامه‌هایی برای صادرات به کشور‌های امارات، عراق و چین هستیم، اما در حوزه صادرات نکته‌ای که باید به آن توجه شود بحث حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش بنیان است. زیرا صادرات برای شرکت‌های دانش بنیان هزینه‌های بسیار زیاد و مسیر طولانی را به همراه دارد که با حمایت‌های دولتی می‌توان راحت‌تر در این مسیر قدم برداشت.

شفیعی افزود: از جمله کارایی‌های این محصول استفاده در پالایشگاه‌هاست که خوشبختانه بیش از ۷ پالایشگاه از نمونه داخلی این محصول استفاده می‌کنند و جایگزینی نمونه داخلی این دستگاه از خروج چندین میلیون دلاری ارز کشور جلوگیری کرده است.

این فعال فناور در خصوص نشست فعالان فناور با رهبری تصریح کرد: برگزاری این نشست‌ها بیانگرمیزان توجه و اهمیت مفام معظم رهبری به نخبگان و دانشمندان کشور است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار