محامی گفت: با وجود شرایط بد اقتصادی، تبلیغات‌ گسترده دشمن و پمپاژ ناامیدی به جامعه، مردم با حضور گسترده در انتخابات حجت خود را بر ما و مسوولان تمام کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در دیدار سردار طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات، اظهارداشت: نحوه اجرای انتخابات به گونه‌ای شائبه ایجاد می‌کرد که انگار به دنبال این هستند مردم در انتخابات شرکت نکنند.
وی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان حقیقتا شایسته خدمت هستند، ادامه داد: علی‌رغم همه سختی‌ها مردم نقاط محروم مشارکت بیشتری در انتخابات داشتند و نشان دادند که دارای غیرت ملی و انقلابی هستند و امیدواریم با ایجاد تحول در سیستم اجرایی، روند زندگی مردم بهتر شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی سریع شرارت‌ها و جنایت‌هایی که رخ می‌دهد باعث احساس امنیت بیشتر مردم می‌شود ولی اگر عملکرد ما با تاخیر همراه باشد تلخی حادثه در ذهن مردم باقی خواهد ماند و برای قانون شکنان حالت بازدارنده نخواهد داشت.
سردار احمد طاهری فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیم پیام تسلیت کتبی سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور به مناسبت ارتحال ابوی آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان افزود: با تلاش های شبانه روزی دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی خوشبختانه انتخابات ۱۴۰۰ در استان در امنیت کامل و به صورت مطلوب برگزار شد.

درصد مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۲ درصد و همچنین مشارکت در انتخابات شوراها نیز ۶۲ درصد بوده است که از جهت مشارکت چهارمین استان در کشور هستیم.

۶۰.۶ درصد آراء ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان مربوط به حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، ۲۴.۰۶ درصد محسن رضایی قائد، ۱۲.۰۷ درصد عبدالناصر همتی و ۲/۰۷ درصد قاضی‌زاده هاشمی بوده است.

بیشترین میزان مشارکت در انتخابات مربوط به میرجاوه با ۹۹ درصد و قصرقند با ۹۱ درصد و پایین‌ترین میزان مشارکت در زاهدان با ۴۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار