معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرماندار صحنه از تقویت منابع تامین آب شرب این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد رستمی معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرماندار صحنه از تقویت منابع تامین آب شرب این شهر خبر داد و گفت : مهمترین عامل موثر در عبور از شرایط بحران، خشکسالی و کم‌آبی، مدیریت بهینه و صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب و برق است.

او گفت : به منظور برون رفت از تنش آبی شهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جلسه اضطراری تشکیل و تصمیماتی اتخاذ و عملیاتی شد.

او ادامه داد: بارش نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت ۲۹ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و این مسئله تنش آبی شهرستان را موجب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار صحنه از تقویت منابع تامین آب شرب این شهر خبر داد و افزود: تقویت قطعی جریان برق در فیدر‌های خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آب هم‌زمانی شده و به حداکثر ۲ ساعت کاهش یافت.

او ادامه داد: علاوه بر چاه‌های موجود تامین کننده آب شرب شهر، از منابع آبی و چاه‌های در اختیار شهرداری به منظور پشتیبان و تامین آب مخازن مورد استفاده قرار گیرد.

رستمی گفت: برای اولین بار دستگاه دیزل ژنراتور به منظور جبران قطع جریان برق در ایستگاه پمپاژ آب شرب نصب شد.

او افزود: مهمترین عامل موثر در عبور از شرایط بحران، خشکسالی و کم‌آبی، مدیریت بهینه و صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب و برق است .

دبی آب سراب روانسر کاهش یافته است

فرماندار شهرستان روانسر گفت: میزان دبی آب سراب روانسر نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: بخش زیادی از سراب به صورت کامل خشک و بخش باقی مانده نیز بسیار کم آب است که احتمال دارد با تشدید گرمای هوا آن نیز خشک شود.

او با بیان اینکه کماکان آب از سراب روانسر به کانال‌های پایین دست جاری می‌شود، گفت: با کمک اداره کل آب منطقه‌ای و سازمان محیط زیست اکنون در حال لایروبی سراب هستیم.

او افزود: این سراب یکی از سرچشمه‌های اصلی رودخانه قره سو است که آب آن از کوه‌های «یله‌ور» و زاگرس (شاهو) تامین می‌شود.

مصطفی زاده ادامه داد: سراب روانسر، ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال دارد، از آب این سراب برای کشاورزی بیش از ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان روانسر استفاده می‌شود که ۲ هزار هکتار آن به وسیله ۳۳ کیلومتر کانال و چهار هزار هکتار دیگر از طریق موتور پمپ‌های آب تامین می‌شود.

او گفت: سراب روانسر در فصل بارندگی و پربارش بیش از ۶ هزار لیتر بر ثانیه آبدهی دارد.

مصطفی زاده افزود: خشکی سراب روانسر نه تنها امسال بلکه در سال‌های گذشته به دلیل اضافه برداشت از منابع زیر زمینی آب توسط چاه‌های غیر مجاز مشاهده شده است.

فرماندار شهرستان روانسر بر نقش چاه‌های غیر مجاز بر روند خشکی سراب روانسر اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده عوامل بسیاری بر خشکی سراب روانسر تاثیرگذار است که یکی از مهمترین آن‌ها چاه‌های غیر مجاز کشاورزی محسوب می‌شود.

مصطفی‌زاده ادامه داد: با همکاری آب منطقه‌ای به زودی روند برخورد با چاه‌های غیر مجاز در سطح شهرستان را به صورت گسترده آغاز خواهیم کرد.

او افزود: با دستگاه قضایی هماهنگی لازم به عمل آمده است تا با متخلفان در زمینه حفر و استفاده از چاه‌های غیر مجاز مجازات شوند.

تزریق هشت هزار و ۱۲۰ دوز واکسن در شهرستان کنگاور

مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: در مجموع تاکنون هشت هزار و ۱۲۰ دوز واکسن در این شهرستان برای گروه‌های سنی هدف و مشاغل حساس تزریق شده است.

حسین امیری گفت: یک هزار و ۱۱۴ دوز واکسن سینوفارم تحویل گرفته‌ایم که حدود ۸۵۰ دوز از آن برای افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا تزریق شده است.

او با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۸ هزار و ۱۲۰ واکسن در شهرستان تزریق شده است، افزود: دو مرکز تجمیعی و در کنار آن یک مرکز خودرویی و هشت مرکز شهری و روستایی مشغول تزریق واکسن هستند.

او افزود: با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در شهرستان کنگاور شتاب بیشتری بگیرد.

امیری با تاکید بر اینکه گروه‌های هدف برای تزریق دوز دوم واکسن در مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند، ادامه داد: با تجمع خطر ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن افزایش می‌یابد لذا توصیه عدم تجمع در مراکز واکسیناسیون باید جدی گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور با اشاره به ۹ بیمار بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان، گفت: فعلا به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی هستیم که با احتمال شروع پیک پنجم باید مردم بیش از گذشته دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

کمبود علوفه در بازار منجر به کشتار دام‌های مولد می شود

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود علوفه در بازار منجر به کشتار دام‌های مولد و در نتیجه خارج شدن آن‌ها از دایره تولید می‌شود.

علی رضایی در خصوص مشکلات دامداران در زمینه کمبود علوفه و نهاده‌های دامی، افزود: کمبود علوفه و بالا بودن قیمت جو در بازار نگرانی دامداران را به همراه داشته و این موضوع منجر به کشتار دام‌های مولد شده است.

او ادامه داد: برخی دلالان و افراد سودجو برای کسب سود بیشتر نسبت به خرید دام‌های مولد با قیمت بسیار نازل از دامداران و کشتار آن اقدام می‌کنند که این کار موجب کاهش جمعیت دام مولد در آینده‌ای نزدیک خواهد شد و مشکلاتی در حوزه دام و تامین فرآورده‌های خام دامی بوجود می‌آورد.

رضایی با تاکید بر اینکه عدم تامین نهاده مورد نیاز دامداران و کاهش توان نگهداری دام‌ها باعث عرضه بیش از حد دام به کشتارگاه‌ها شده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط باید در راستای حمایت از دامداران اقدامات لازم بویژه در زمینه تامین نهاده و علوفه مورد نیاز آن‌ها را داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامداران و عشایر میزان بسیار زیادی از نیاز بازار داخلی به گوشت قرمز را تامین می‌کنند و تلاش‌های آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، گفت: کشتار دام‌های مولد باعث می‌شود در آینده میزان تولید گوشت قرمز به شدت کاهش پیدا کند در نتیجه کاهش تولید گوشت قرمز و بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار افزایش قیمت را به همراه دارد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مربوطه ملزم به ساماندهی تامین نهاده دامی و علوفه برای رفع مشکلات دامداران و کشاورزان شوند

خروج هرگونه نهاده دامی از کنگاور

فرماندار کنگاور گفت: خروج هرگونه نهاده دامی از این شهرستان ممنوع بوده و خودور‌های حامل این نوع نهاده‌ها توقیف می‌شود.

فرزاد الماسی افزود: با توجه به اینکه امسال به علت خشکسالی علوفه کافی جهت استفاده دامداران شهرستان وجود ندارد از خروج هرگونه علوفه از شهرستان به مقصد استان‌های همجوار ممانعت بعمل می‌آید.

او با بیان اینکه امسال خشکسالی باعث شده میزان کاه و کُلش تولیدی شهرستان به ۵۰ هزار تن کاهش یابد، افزود: این میزان نسبت به پارسال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

او گفت: تمام خودرو‌هایی که علوفه قاچاق حمل می‌کنند توقیف و بار مربوطه به انبار امور عشایری و جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود و در زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می‌شود.

فرماندار کنگاور گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در تمامی محور‌های مواصلاتی، اجازه نخواهیم داد که عده‌ای سودجو با هدف قرار دادن مایحتاج عشایر و دامداران عزیز، به مطامع خود دست یابند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.