مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های کوچک گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

مهدی شفیعی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: صادرات مهم‌ترین بحث برای شرکت‌های دانش بنیان است که هزینه زیادی را به همراه دارد بنابراین باید به طور ویژه‌ای به آن توجه داشت.

او افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور افزایش پیدا کرده است، بنابراین سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها از خروج ارز جلوگیری می‌کند؛ همچنین پیشرفت و توسعه این شرکت‌ها شرایط را برای ورود به بازار‌های بین المللی هموار می‌کند.

این فعال فناور گفت: متاسفانه کشور ما بخش زیادی از ارزآوری خود را از طریق صادرات نفت تامین می‌کند که باید دولت جدید برنامه‌هایی برای عبور از حوزه‌های نفتی و قرار گرفتن در مسیر فناوری‌های هایتک به کمک شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار خود قرار دهد.

او اعتماد نداشتن به شرکت‌های دانش بنیان کوچک را یکی از معضلاتی دانست که برخی شرکت‌ها با آن مواجه هستند، گفت: تضمین شرکت‌های دانش بنیان نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. یکی از شروط ورود به صنعت برای این دسته از شرکت‌ها ارائه ضمانت نامه است که مشکلاتی را برای این شرکت‌ها به همراه دارد در صورتی که اگر سهام خود این شرکت‌ها به عنوان ضمانت نامه پذیرفته شود نه تنها بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد بلکه در چنین شرایطی فرایند اخذ وام سریع‌تر طی خواهد شد.

این فعال فناور افزود: بیش از نیمی از جوانان کشور با معضل بیکاری مواجه هستند و ایجاد اشتغال برای جوانان، هزینه‌های بسیار زیادی را برای دولت به همراه خواهد داشت با حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان به راحتی می‌توان این مشکل را پشت سر گذاشت و به ایجاد اشتغال ارزان در کشور کمک کرد.

شفیعی اظهار کرد: در برخی موارد دولتمردان در رأس کار با سیاست گذاری‌های نادرست در مسیر پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان سنگ اندازی می‌کنند بنابراین توقع ما از دولت جدید استفاده از افراد با تجربه است تا از این طریق سیاست گذاری‌های در حوزه کاری شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.