مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: در صورتی می‌توانیم تابستان را بدون بحران پشت سر بگذاریم که مشترکان، مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باتأکید بر مدیریت مصرف آب برای گذر از تابستان و جلوگیری از بحران و تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌ها، بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افت تولید آب از چاه‌ها و منابع زیرزمینی و افزایش مصرف آب، لازم است مشترکان آب در شهر‌ها و روستا‌ها ضمن مدیریت مصرف آب، انشعاب‌های غیرمجاز را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند تا با آنان برخورد شود.

او افزود: به شرطی می‌توانیم تابستان را بدون بحران و تنش پشت سر بگذاریم که مشترکان آب فرهنگ مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند و صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد منابع تامین آب آشامیدنی استان در دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس قرار دارد، ادامه داد: ۱۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق چاه‌ها و آب‌شیرین‌کن‌ها تولید و تامین می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه تنها راه گذر از وضعیت بحران کم آبی مدیریت مصرف آب است، تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تنها مسئول تامین کننده مردم در شهر‌ها و روستا‌ها است و هیچ مسئولیتی برای تامین آب دام و زمین‌های کشاورزی، خانه باغ و باغ ویلا ندارد.

او با بیان اینکه بدون هیچ اغماض انشعاب آب غیرمجاز، خانه باغ و باغ ویلا قطع می‌شود، گفت: این مهم در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار گرفته و تاکنون بخش عمده‌ای از انشعاب آب غیرمجاز قطع و یا ساماندهی شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش مصرف آب در استان خبر داد و افزود: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته مصرف آب مشترکان این استان ۲۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که در صورت تداوم این روند نسبت به خدشه در تأمین آب پایدار مشترکان هشدار داده می‌شود

حمزه‎پور از مشترکان آب در شهر‌ها و روستا‌های استان خواست با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی در قرنطینه و تامین آب پایدار با  نگاهی نو به مصرف آب توجه کنند.

او با اشاره به کاهش منابع تامین آب استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران گفت: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان از استان‌های همجوار تامین می‌شود که با کاهش شدید بارش باران این منابع نیز با تهدید جدی رو به رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تلاش کارکنان این شرکت برای تامین آب در فصل تابستان شبانه‌روزی است، تاکید کرد: تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تأمین و توزیع آب را با حداقل مشکل پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.