معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید ۷ هزار و ۲۰۰ تن گندم و جو بذری از تولید کنندگان بذر استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آغاز فصل برداشت گندم و جو تاکنون، ۷ هزار و ۲۵۳ تن گندم و جو بذری از تولید کنندگان بذر خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

اسماعیلی ادامه داد: از این میزان بذر خریداری شده، ۵ هزار و ۶۶۷ تن به بذر گندم و یک هزار و ۵۸۶ تن به بذر جو در ارقام مختلف طبقات سه گانه بذر شامل پرورشی، مادری و گواهی شده اختصاص دارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۲ درصد از برنامه ابلاغی تامین بذر استان در سال جاری محقق شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید گندم و جو به ویژه در مزارع دیم، برنامه‌ ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی آینده در حال انجام است و لازم است تمام اعضای کمیته فنی بذر استان به ویژه پیمانکاران تولید کننده بذر برای تحقق کامل برنامه تامین بذر استان اهتمام ویژه داشته باشند.

اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در سطح کل استان و تنش آبی شدید در سال زراعی جاری، سازمان جهاد کشاورزی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در مسیری پیش‌ بینی کرده تا در کنار جبران خسارات وارده به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در تأمین بذر و سایر نیازمندی‌های کشاورزان برای سال زراعی آینده هدف‌گذاری مشخصی را انجام دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار