نماینده تربت جام در جلسه علنی مجلس از رد صلاحیت‌های گسترده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۹ تیر ماه ) و در نطق میان دستور  خود گفت: آموزش و پرورش امروز در بحث استخدام‌ها جدای از اینکه افراد بلاتکلیف دارند در بحث کارنامه سبزی‌ها و خرید خدمات هم با مشکل رو به رو است. آموزش و پرورش امروز دچار درد دیگری به نام تبعیض هست.

وی افزود: در استان خراسان رضوی حراست آموزش و پرورش جوانان شایسته اهل سنت را به دلایل مذهبی در گزینش رد صلاحیت کرده است. ارقام و اسامی این افراد را در دست داریم. از ورود آن‌ها به رشته‌های الهیات و پرورشی آن هم در مناطقی که اکثریت قاطع آن اهل سنت هستند جلوگیری به عمل آمده است.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با طرح این پرسش که آیا جوانان شایسته ما حق ندارند در منطقه‌ای که ۷۰ درصد جمعیت آن اهل سنت هستند آموزش دهند گفت: از کدام دیدگاه متحجرانه طالبانی این دیدگاه خارج می‌شود.

نماینده مردم تربت جام اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب این چنین خواسته‌ای نداشته اند. نباید فرزندان اهل سنت را قلع و قمع کرد و برای استخدامشان مشکلی ایجاد کرد.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: مشکل دوم ما در کشور کشاورزی و دام پروری است. امروز نهاده‌ها دامی و تامین برق دو مشکل کشاورزان است. بار‌ها با مسئولان صحبت کرده ایم، ولی ظاهرا اراده و درکی برای بهبود این شرایط وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئله بعدی متولی نداشتن روستا‌هاست. در مجلس یازدهم طرح تشکیل وزارت روستا‌ها را مطرح کردم، ولی با آن مخالفت شد. روستا‌ها امروز متولی ندارند، طرح توسعه روستا‌ها تمام نشده است، مهاجرت به شهر‌ها روز به روز در حال افزایش است، حاشیه نشینی و فقیر نشینی در شهر‌های بزرگ توسط روستاییان در حال افزایش است، باید برای روستا‌ها متولی انتخاب کنیم.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: در کجای کشور خودروی بی کیفیت و غیر قابل استاندارد را به مردم خودشان می‌فروشند، اما اجازه نمی‌دهند ناوگان حمل و نقل در حوزه مسافربری توسط پیشرفته‌ترین خودرو‌های جهان تجهیز شود.

نماینده مردم تربت جام افزود: در کشور خودروی بی کیفیت و اشغال را به مردم می‌فروشند. بخش عمده تصادفات جاده‌ای به مافیایی برمی گردد که اجازه نمی‌دهند خودروی با کیفیت وارد کشور شود.

نماینده مردم تربت جام با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: ۲۱ روستای فاقد آب، ۲۵ روستای فاقد گاز داریم. در حوزه بیمارستانی نیاز به تجهیزات داریم. بیش از ۶ و ۷ سال این که این بیمارستان‌های برخی مناطق رها شده اند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: مسئله دیگر ما منطقه آزاد دوغارون است. در کشور برای اشتغال، صادرات و درآمد شعار می‌دهیم، اما بیش از یک سال است که منطقه دوغارون و سرخس که مرز تردد است بیش از یک سال است که در حال خاک خوردن است.منطقه آزاد می‌تواند به توسعه و اشتغال کشور کمک کند، منطقه آزاد دوغارون می‌تواند به افزایش درآمد کشور کمک کند، لذا تعیین تکلیف منطقه آزاد دوغارون ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار