انسداد ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشهد

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در سه ماهه ابتدای امسال مسدود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد برزویی مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در سه ماهه اول امسال ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور (که شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه- شاندیز و فریمان را در بر می‌گیرد) پر و مسلوب المنفعه شد.

او افزود: از مجموع این حلقه چاه‌های غیرمجاز، تعداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز عمیق (تا عمق‌های ۱۵۰ متر و دبی‌هایی تا ۷ لیتر بر ثانیه) و تعداد ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز (دبی‌هایی تا ۱۵ لیتر بر ثانیه)نیز نیمه عمیق  بوده اند.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به اهمیت و ضرورت پرومسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز ادامه داد: این اقدامات در این مدت موجب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب سالانه به میزان حدود دو میلیون مترمکعب شده است.

برزویی بیان کرد: همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و حفظ حقوق بیت المال،  ۲۵ پرونده مربوط به تخلفات مرتبط با تجاوز، تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد (شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، فریمان، طرقبه و شاندیز) مورداقدام قرارگرفت.

او تصریح کرد: این اقدامات باعث آزادسازی حدود ۱۰۴ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در  این مدت  شد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.