مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت:با ارتقای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد به یک مرکز بین المللی امکان آموزش مهارت آموزان افغانستانی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل نیک‌محمدی مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با ارتقای  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد به یک مرکز بین المللی، مهارت آموزان افغانستانی در تایباد حضور می‌یابند تا آموزش‌های فنی را فراگیرند.

او با بیان اینکه مراکز آموزش تخصصی به دنبال مرکز بین‌المللی ایجاد می‌شوند؛ افزود: این مراکز شامل تعمیر خودرو‌های سنگین، فنی و مهندسی، صادرات و تجارت، خدمات گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، سرویس ماشین‌های سبک خارجی و معدن می‌شوند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد ادامه داد: با تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به شهرستان، تجهیزات بروزتر برای کارگاه‌های گوهرتراشی، شیرینی پزی، جوشکاری، برق، خودرو، چرم دوزی و معماری داخلی خریداری شد.

نیک‌محمدی به ظرفیت معین‌های اقتصادی تایباد اشاره و بیان کرد: طی تفاهم نامه با یکی معین‌های اقتصادی، کارگاه‌های فرت بافی و تولید ظروف مسی راه اندازی و در هر کارگاه ۱۵ نفر مشغول به کار شدند.

او تصریح کرد: جذب نیروی آموزشی و فراهم کردن مواد مصرفی نیز طبق توافق با یک شرکت کشت و صنعت در شهرستان انجام شد که کارگاه‌های چرم دوزی و تزئین پوکه تخم شترمرغ ایجاد شدند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه تایباد تأکید کرد: امسال همچنین آموزشگاه‌های تحت نظر فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان از ۹ آموزشگاه به ۱۳ آموزشگاه و کارگاه‌های واقع در مرکز از پنج رشته به ۱۵ رشته افزایش پیدا کردند.

تعداد ۱۰۰ کارآموز هم در تابستان امسال در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای تایباد مشغول حرفه آموزی هستند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.