به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی محمودی مدیر خانه مطبوعات و رسانههای استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی به عنوان مهمترین کارکرد رسانه ها گفت: برای جبران ضرر و زیان وارد شده به حوزه گردشگری از طریق کرونا، باید با همدلی رسانهها تلاشی مضاعف صورت گیرد.
او افزود:مطبوعات و مراکز گردشگری به خصوص در مشهد و خراسان رضوی پس از بروز و شیوع کرونا دچار لطمه های جدی شدند که این درد مشترک می تواند باعث درک مشترک و هم افزایی بیشتری باشد.
مدرس رسانه ای مرکز مطالعات و رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مشهد دارای نگین مضجع شریف رضوی و هویت معنوی است ادامه داد: تخریب چهره مشهد در تصور عمومی و ارائه تصویر نادرست و درشت و سیاهنمایی پایتخت معنوی ایران اسلامی یکی از رویکردهای اصلی دشمن در جنگ نرم علیه کشور در سال های اخیر بوده و رسانه های انقلابی با ارائه واقعی ضمن خنثی سازی تبلیغ مخدوش و تحریف شده از مشهد در القای چهره آرامبخش و زیبا از دومین کلانشهر مذهبی جهان و خراسان رضوی نقش اساسی دارند.
بیشتر بخوانید
محمودی با اشاره به ضرورت رویکرد پیشگیرانه برای حفظ مواریث فرهنگی و ابنیه تاریخی پیش از فروپاشی و تخریب آنها بیان کرد: برای جلب توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی مشهد باید از رسانه ها کمک گرفته شود که همراهی رسانه ها به عنوان دیدبان فرهنگی و شاخکهای حسی و عصبی جامعه با نهاد میراث فرهنگی به عنوان پاسبان هویت نیاکان و حافظ بخشی از تاریخ کشور برکات بسیاری دارد.
همچنین سیدجواد موسوی، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی گفت: کیفیت خدمات و استانداردسازی اسکان و اقامت در مشهد از دیگر شهرهای کشور بالاتر است.
او افزود:با توجه به شرایط کرونایی ارتقاء سطح خدمات و اعتمادسازی دوباره برای حضور زائران و گردشگری ضروری است.
این مسئول ادامه داد: زیارت باید در محور فعالیتهای گردشگری استان قرار گیرد و در نهایت مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود، همانگونه که گردشگران خارجی به کیش بدون ویزا وارد میشوند، زائران خارجی به مشهد نیز بدون ویزا وارد شوند.
انتهای پیام//ف. غ