رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی ۲۶ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک از شناسایی ۲۶ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در استان مرکزی خبر داد.

جمالیان افزود: این هفته ۶ مورد مشکوک به کرونای دلتا در استان مرکزی شناسایی شد که جهت تایید سریعاً به انستیتو پاستور فرستاده شده و اخیرا هم ۲۰ مورد جدید اضافه شده و احتمال تایید این موارد بسیار بالاست.

او با بیان اینکه که به محض تایید موارد کرونای هندی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت سرایت پذیری نوع دلتا بسیار بالاتر از نوع انگلیسی است، زنگ خطر موج پنجم کرونا از نوع هندی در استان به دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: طبق برخی از منابع علمی سرعت انتشار و سرایت کرونای هندی بسیار بالاتر از انواع جهش یافته قبلی است و مدت زمان بستری در بیمارستان نیز افزایش یافته که تمامی این‌ها اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی علی الخصوص زدن ماسک و عدم حضور در مکان‌های پرازدحام را نشان می‌دهد.

او تاکید کرد: حتی زدن دو دُز واکسن کرونا ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند و تمامی افراد باید سختگیرانه‌تر از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند.

جمالیان تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، یک طرح ضربتی بازدید همکاران بهداشتی از کلیه اصناف، علی الخصوص تالارها، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در حال انجام است.

او گفت: متاسفانه بعضی از رستوران‌ها قانون ۵۰ درصدی ظرفیت را رعایت نمی‌کنند و جمعیت زیاد در رستوران‌ها به هنگام صرف غذا که امکان استفاده از ماسک وجود ندارد، زمینه ساز انتقال کرونا را مهیا می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.