اطلاعاتی از فرود موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس بر روی سکوی شناور اقیانوس در اینترنت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ ویدئویی جدید از موشک فالکون ۹ منتشر شده که مربوط به ۱۷ ژوئن است و نحوه فرود مرحله اول موشک روی سکوی Just Read the Instructions در نزدیکی سواحل شرقی فلوریدا را نشان می‌دهد. موشک فالکون ۹ در این پرتاب ماهواره ناوبری GPS III SV 05 را به مدار برد که این ماموریت نوزدهمین پرتاب اسپیس ایکس در سال جاری بود. گفتنی است که پرتاب بعدی شرکت اسپیس ایکس هم شب گذشته انجام گرفت.


بیشتر بخوانید


پرتاب ماهواره GPS برای ارتش آمریکا

ماموریت فرستادن ماهواره GPS III SV 05 دومین ماموریت شرکت فضایی ایلان ماسک در ماه ژوئن بوده است. این شرکت ماهواره Sirius XM را در ششم ژوئن با همین موشک فالکون ۹ به مدار فرستاد. این ماهواره، چهارمین ماهواره GPS ارتش آمریکا بود که توسط اسپیس ایکس مانند ماموریت‌های قبلی با موشک فالکون ۹ به مدار فرستاده شد. به گفته شرکت لاکهید مارتین که سازنده این ماهواره است، نسل جدید ماهواره‌های GPS به روز رسانی شده هستند و دارای قابلیت ضد لرزش قوی‌تر و سیگنال‌های دقیق‌تر هستند تا در نهایت جایگزین قابلیت‌های ماهواره‌های ناوبری شوند دو دهه است در مدار قرار دارند و دیگر فرسوده شده اند.

شرکت اسپیس ایکس از مدتی قبل سعی داشت تا موشک‌های خود را طراحی مجدد کرده تا بتواند در ماموریت‌های فضایی دیگر نیز از آن‌ها استفاده کند. با اینکار ساخت دیگر به ساخت موشک‌های جدید احتیاجی نیست، اما اسپیس ایکس هنوز هم موشک‌های جدیدی را می‌سازد و هدفش از استفاده از موشک‌های قدیمی و طراحی مجدد، کاهش هزینه‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.