در خرداد ماه امسال بیش از ۵۳ هزار قلم کالا در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه از لحاظ استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : ۷۲ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد به صورت رندومی از بازارچه‌های مرزی شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی با استاندارد‌های مرجع و تعیین ماهیت مورد آزمون قرار گرفته و برای این کالا‌ها گواهی COC وارداتی صادر شده است.

او گفت : به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی‌کیفیت، در صورت مشاهده هر گونه انطباق نداشتن در بازرسی‌ها و نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، با هماهنگی گمرکات و فرمانداران شهرستان‌های مرزی از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

او افزود: مطابق بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور تسریع در واردات کالا‌های کولبری، در صورت انطباق کالا‌های دارای برند مشخص کشور مبدا با استاندارد‌های مربوطه، واردکننده کالای فوق در بازه زمانی یکساله برای واردات بعدی با ارائه سوابق کیفی، مجاز به ورود همان کالا می‌باشد.

محمودرضا نیازی افزود: در مورد کالا‌های با اهمیت از نظر بهداشت و سلامت از جمله فرآورده‌های غذایی آزمایش‌های مورد نظر استاندارد تکرار می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.