مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح مانور سلامت در بقاع متبرکه شیراز همزمان با سراسر کشور در ایام دهه ولایت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس  با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: در این شرایط که کادر درمان نیاز به همکاری نهاد‌ها و گروه‌های مختلف دارند، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تلاش کرده است از محل موقوفات مرتبط با موضوع درمان و سلامت، کمک‌های خیران و ظرفیت‌های بقاع متبرکه در این زمینه قدمی بر دارد و بتواند باری از دوش مدافعان سلامت برداشته و به مردم خدمت کند. 

او، با اشاره به اینکه تمامی خدمات در این طرح به صورت صلواتی و رایگان و از محل موقوفات مرتبط و مشارکت خیران انجام می‌شود، بیان کرد: طرح  مانور سلامت به صورت همزمان و کشوری در بقاع متبرکه‌ای که دارای زیر ساخت‌های لازم باشند اجرا می شود.

موسوی تصریح کرد: تاکنون چندین جلسه برای اجرای طرح مانور سلامت اجرا شده که با برگزاری جلسه تکمیلی در هفته آینده این طرح در دهه ولایت از ۲۹ تیر تا ۷ مرداد ماه  امسال اجرا می شود.

مدیر کل اداره اوقاف ادامه داد: این مانور درمانی در آستان مقدس ۶ بقعه متبرکه شهر شیراز شامل سیدصادق (ع) مهدی آباد، سید محمد (ع) صغاد، سیدمحمد (ع) دهپیاله، نظرگاه خضرنبی، سید علاءالدین حسین (ع) و سید تاج الدین غریب (ع) اجرا می‌شود و در صورت همکاری گروه‌های جهادی، هیئت امنا، خادمان بقاع متبرکه و استقبال مردم افزایش می‌یابد.

او افزود: ویزیت رایگان بیماران به ویژه در مناطق کم‌ برخوردار با استفاده از ظرفیت پزشکان متخصص، انجام آزمایش های عمومی و  قند خون از مراجعان و مجاوران بقاع متبرکه، گرفتن‌ فشار و اکسیژن خون و سنجش تب با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، به مراجعانی که با توجه به نظر و نسخه پزشک نیازمند آزمایش‌های تخصصی هستند و از افراد کم برخوردار باشند از محل موقوفات مرتبط و یا کمک‌های خیران نسبت به این موضوع اقدام می‌شود که از جمله خدمات ارائه شده در  طرح مانور سلامت است.

او گفت: انجام تست تشخیص کرونا با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان، واکسیناسیون گروه‌های هدف، دارو و درمان ویژه بیماران کرونایی کم توان به ویژه زائران و مجاوران بقاع متبرکه از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیران، تهیه داروی بیماران خاص، تهیه و توزیع ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران نیازمند، فراهم کردن کپسول اکسیژن و تجهیزات تنفسی مانند دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امانت به بیماران کرونایی از دیگر برنامه ها در  طرح مانور سلامت است.

موسوی فراهم کردن وسیله نقلیه، تامین هزینه توانبخشی و عمل‌های جراحی، بستری و درمان بیماران نیازمند از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیران، استقرار پزشک طب سنتی دارای مجوز از وزارت بهداشت برای ویزیت مراجعان و استقرار دندانپزشک  را از دیگر خدماتی برشمرد که در قالب طرح مانور سلامت اجرا می شوند.

مدیر کل اوقاف فارس اهداف برگزاری این طرح را تقویت بُعد اجتماعی بقاع متبرکه، اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان و سلامت، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامتی جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور دانست.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار