این ماجرا طی روزهای گذشته به بالاترین حد خود رسیده است و تاکسیهای اینترنتی که به صورت کاملا خصوصی فعالیت میکنند، نرخهای بیش از ۱۰۰ هزار تومان را برای داخل شهر تهران به مشتریان خود پیشنهاد کرده اند، ارقامی که بی سابقه بوده اند.
یکی از کاربران تاکسی اینترنتی برای سفر چهار کیلومتری در مرکز تهران درخواست خودرو داده است و این شرکت مبلغ ۸۳ هزار تومان را به مشتری خود به عنوان هزینه سفر اعلام کرده است، مبلغی که به اظهار وی هزینه سفر هوایی به شمال کشور تا پنج سال گذشته بوده است.
همانطور که در عکسهای زیر نیز مشاهده میکنید مبالغ ۱۳۲ هزار و ۱۸۸ هزار تومان مبالغ باور نکردنی دیگری است که شرکت تاکسی اینترنتی به عنوان هزینه سفر به مشتریان خود پیشنهاد میدهد.
سراغ این ماجرا را از رضا الفت نسب عضو هئیت رئیسه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گرفتیم که اظهار کرد این قیمتها مستثنی هستند و شرکتهای تاکسی اینترنتی به هیچ عنوان مبالغ غیر منطقی را برای هزینه سفر درج نمیکنند.
وی در همین راستا افزود: پارامترهای تعیین قیمت برای تاکسیهای اینترنتی کاملا شفاف است و بسته به مسافت، ترافیک مسیر و تعداد تاکسیهای موجود در مبدا و تعداد مشتریان موجود در مقصد محاسبه میشوند.
عضو هئیت رئیسه اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی بیان کرد: ابتدای هر سال نیز همزمان با افزایش قیمت تاکسیهای درون شهری و ناوگان تاکسی رانی کشور،
نرخ تاکسیهای اینترنتی نیز به همان میزان افزایش پیدا میکند.
الفت نسب ادامه داد: از طرفی هم شکایتهای زیادی از سوی رانندگان تاکسی اینترنتی داریم که نسبت به کم بودن قیمتها شاکی هستند.
وی تصریح کرد: همچنین در صورتی که هزینه تاکسی اینترنتی بیش از حد معقول افزایش پیدا کند، از تعداد مشتریان کاسته میشود که همین موضوع نیز باعث اُفت فعالیت تاکسیهای اینترنتی و شکایت آنها میشود.
عضو هئیت رئیسه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ابراز کرد: بنابراین ما تمام تلاش خود را داریم که علاوه بر رفع اختلالات سیستمی هزینههای منصفانهای به مشتریان ارائه دهیم تا هم راننده راضی باشد هم مشتری.
با این تفاسیر قیمت تاکسیهای اینترنتی طی هفتههای گذشته طبق بخشنامه دولت مبنی بر افزایش قیمت تاکسیهای درون شهری، افزایش پیدا کرده است.
اما به نظر نمیرسد که تنها اختلالات سیستمی موجب قیمتهای نجومی برای هزینههای سفر تاکسی اینترنتی باشد بلکه به نظر میرسد پارامترهای تعیین قیمت کار خود را به خوبی انجام نمیدهند که باید فکر اساسی برای رفع این مشکل و اعتراضات مسافران انجام داد.
پیگیری های ما از پلتفرم های اینترنتی هم جوابی نداشته است و اگر پاسخی برای این موضوع داشته باشند نیز باشگاه خبرنگاران جوان، نسبت به انتشار جوابیه آن ها آمادگی خواهد داشت تا دلیل این قیمت ها برای مخاطبان روشن شود.
انتهای پیام/
430 هزارتومان اسنپ از من کرایه گرفت به کی باید گفت؟
اصلا برای شهرستان ها این خبرا نیست
ای کاش میشد یه اسکرین شات بزارم از قیمتها
باورتون میشه هنوز توی رشت کرایه های زیر ده هزارتومان داریم و البته خیلی زیاده
متاسفانه توی تهران شما میگید خیلی زیاده و توی شهرستان ها واقعا ناراحت کننده هست دیگه بر میخوره به راننده
بنزین 3 تومنه 21.5 درصد کمیسیون اسنپ شما حساب کنید سفری 2 - 3 تومن واسه راننده میمونه
شما قضاوت کنید شما مسافرین محترم
توی این دوره زمونه هرجا چیز ارزان ویا تخفیف دار دیدید شک کنید.
توی این دوره زمونه هرجا چیز ارزان ویا تخفیف دار دیدید شک کنید.
اسنپ اشتغالزایی کرده برای جوانان، اونوقت شما با حرفای نامربوط دارید به ضد مردم حرف میزنید.
اونهمه جوان الاف و بیکار الان دارن کار میکنن بی انصافا. انصافتون کجا رفته.
من میگم براتون
چون خرید یه جفت لاستیک ۱۵۰۰ آب میخوره که برای یه تاکسی که باید هر پنج ماه عوض کنه رقم سنگینه
چون یه تعویض روغن معمولی ۵۰۰ هزار آب میخوره و برای یه راننده تاکسی که هفته ای یه بار تعویض باید بکنه سنگینه
چون یه لنت میخواد عوض بکنه ۵۰۰ هزار آب میخوره و برای راننده تاکسی ای که باید دوماه یکبار لنت عوض کنه رقم سنگینه
چون نرخ بنزین برای ماشین اینترنتی لیتری ۳۰۰۰ تومان و در روز ۱۸۰ هزار پول بنزین میده رقم سنگینه ...
تازه هزینه موتور و عوارض و مالیات و کمیسیون و ... نگفتم ...
اینها رو سبک کنند نرخ رو هم ارزون کنند کسی حرفی نداره..
دوستانی که نقد دارید من با فوق لیسانس و ۲۸ سال سابقه کار با سرمایه ۳۰۰ میلیونی توی این کار هستم واقعا روزی ۳۰۰ هزار تومان درآمد ناخالص رقم زیادی نیست ...
یه کم منطقی باشیم
بیشتر
ما هم برمی گردیم آژانس به شما سرویس می دهیم
تاکسی اینترنتی جمع بشه خداشاهد من شیرینی پخش می کنم.
دردرجه اول باید بگم قشر دو طرفه هم راننده هم مسافر این اپلیکشن ها مردم هستن....یعنی الان راننده های اسنپ بیشتر ادم های بیکاری هستن که از روی نیاز به این تاکسی های اینترنتی روی اوردن ...شما اگه اسنپ راننده و تپسی راننده رو برید تو کافه بازار میزان نصب فعال رو ببینید متوجه حرف من میشید..در حالی که 90 درصدشون به خاطر صرف نکردن استفاده نمیکنن یا دست و پا شکسته استفاده میکنن..
تصویر ها رو فارق از بحث فتوشاپ بودن بخوایم بررسی کنیم باید بگم که :
اولا اون 188 هزار تومانیه اصلا مبدا مشخص نیست معلوم نیست مبدا پرند بوده یا ساوجبلاغ بوده یا پردیس بوده که اون وقت قیمت خیلی هم منطقی بود البته من که راننده هر روزه هم تپسی هستم هم اسنپ همچین مبلغی رو حتی برای این مبدا و مقصد هایی که گفتم هم ندیدم.
دوما اون تصویر 88 تومانی رو اگه حتی بحث فتوشاپ بودن رو هم فاکتور بگیریم باید بگم مبدا مسیر تو طرح ترافیک هستش و ایا شما میدونید که هزینه ورود به طرح ترافیک چیزی حدوده 70 هزار تومان برای راننده اب میخوره که هیچ حمایتی هم نمیشه چرا اوایل اسنپ تو طرح فعالیت میکردی کمیسیون نمیگرفت ولی حالا دیگه اینطور نیس و ایا میدونید افزایش مبلغ ها با ترافیک سنگین راه و میزان درخواست سفر در مبدا و میزان سفر در مقصد و وجود تعداد راننده بدون مسافردر حوالی مبدا رابطه مستقیم دارد؟و اینکه ایا میدونین الان ارزون ترین و رایج ترین خودرو که تو هنگام سفر براتون میاد پراید هست که قیمته صفرش 130 میلیونه ...و حتمامیدونید هزینه های مصرفیش چقدره اگه هم نمیدونید برید از اطرافیانتون بپرسین یا برید لوازم یدکی یا مکانیکی سوال کنید بیاید بیرون به خدا کسی چیزی نمیگه بهتون حداقلش اینکه اطلاعاتتون کامل میشه....تصویر سوم هم دوباره این دلایلی که گفتم توش صدق میکنه ..بی حساب کتاب حرف نزنید و فقط به نفع جیب خودتون پیام نزارید راننده های بدبخت رو هم در نظر بگیرید...قیمت ها اگه خوب بود این همه با التماس کنار خیابون بازار یاب های اسنپ و تپسی دنبال ثبت نام نبودن...
با تشکر از باشگاه خبرنگاران بابت نشر نظربنده
در پناه حق
کرایه هاشم ثابت بود راننده هاش هم قابل کنترل بودن چون دفتر داشت و راننده ها باید به رویت مسئول آژانس می رسیدند
راننده های اینترنتی خیلی محترم هستند
لطفاً ول کنید برید آژانس
تا دوباره ما هم از آژانسها استفاده کنیم به خدا روزی دست خداست
به یاد سریال آژانس دوستی
هرجا کم میارید دیواری کوتاه تر از تاکسی های اینترنتی پیدا نمی کنید!
2_من کارمند بودم در سال 80 تا 94 سال آخر که نشستم کرایه خودم را که با اتوبوس و مترو وتاکسی خطی بود حساب کردم آخریا میشد ماهی 600 تا کرج
3_پس با این وضع کرایه الآن اگر شما راست بگی با همین اسنپ برو بیا به نفعته
4_ برا امتحانی ماه تو این کرونا اگر جرات داری با وسایل حمل ونقل عمومی برو
به جز
حقوق مردم
همش به ضرر مردم....
من خودم بخاطر بیماری و دنبال دارو بودن خیلی تو تهران با اسنپ اینور و اونور میرم تا حالا بالاترین کرایه هم حدود ۸۰ هزار تومان بوده که مسیری خیلی طولانی تر و تو اوج ترافیک بوده
راننده های محترم درسته کرایه شما کمه ولی از نظر بقیه زیاده و این دقیقا بخاطر وضعیت مالی همه مردم هست
به نظر من این مبلغ کرایه اشتباه هست اصلا امکان نداره و از طرفی واقعا کار در تاکسی های اینترنتی دارای هزینه های زیادی از قبیل بنزین ، قطعات ، بیمه و خیلی های دیگه ست می تونم بگم بعضی مواقع کرایه های تاکسی اینترنتی منطقی و بعضی مواقع پایین هست اونم با این ترافیک
نمیتونم کولربگیرم امپراب میاد بالا خرجشم کردم ماشین فرسودس دیگه ندارم که خرجش کنم بااین کرایه ها چرایک
ماه رمضان مسافرنمیگفتن مسیریک ساعت نیم توتهران 35تومن میرفتم چیزی نمیگفتن ماازشعلمون راصی نیستیم اسنپ برای منه جوان درست نشده ولی کارم تعطیله مجبورم میایم اسنپ
بگید. .. در کدام صنف. چنین ظالمانه عمل نکردند ... امدی برای رقابت ...اما. اژانسها بسته شد .. حال هر دو باهم جیب های ن جیب مسافر را خالی میکنند
خدایا دولتی روی کار بیاد. که حلال و حرام را به اصناف تحمیل کند ..
ضعیف ترین تاکسی اینترنتی پراید هست که قیمتش 140 میلیون تومان هست .
این کرایه ها نه پول قطعه میشه نه میشه تو بازار باهاش خرید کرد .
یه هندوانه خریدم 45000تومان ولی سفید و بی مزه بود اونوت 188 هزار تومان واسه شما زیاده؟؟
برید از مسوولان بپرسید که کنترل قیمت ندارن رو اجناس.
راننده که جون و مالش رو از سر راه نیاورده که بخواد مجانی سرویس بده.
همه چیز گرون شده داداش، بهتره ناحق نگیم.
من تو اصفهانم و کرایه بالاتر از 40000 نیست اونم برای مسافت های شهر به شهر اونوقت شما میگی تو شیراز 35000؟؟؟
انصاف خودت کجا رفته؟؟
ضمنا من پریروز سفر رفتم 4000 تومن .وقتی میخوای به ضد کسی حرف بزنی حداقل یه کم تحقیق و تفحص کن بد نیست.
تو برخی از رشته ها تا دو میلیون تومن افزایش دادن واقعا از عهده ما خارجه
اونم دقیقا این موقع که ما مجبوریم برای گرفتن کارت ورود به جلسه امتحان تسویه کنیم این کار رو کردن خواهش میکنم پیگیری کنید باتشکر