بافندگان فرش در کرمانشاه طی سه ماهه اول امسال ۲۲ هزار و ۲۶۰ متر مربع فرش دستباف تولید کردند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا بر صنعت فرشبافی استان بی تاثیر نبوده است بیان کرد: سالانه بطور میانگین حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید و روانه بازار می‌شود.

احمدی به فعالیت ۹۰ کارگاه فعال فرشبافی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۶۰۰ فقره کارت شناسایی برای فرشبافان استان صادر شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت و معدن با اشاره به تخصیص تسهیلاتی معادل ۵ میلیارد تومان در سال گذشته اظهار داشت به منظور حمایت از صنعت فرشبافی در استان دویست میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی بصورت پشتیبان در سه ماهه اول سال جاری به متقاضیان پرداخت شده است.

او  حمایت از ایجاد کارگاه رنگرزی و مجتمع‌های کارگاه متمرکز و آموزش تخصصی و تکمیل مهارت قالیبافان با توجه به اعتبارات تخصیصی را از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت و معدن برای توسعه صنعت فرشبافی در استان عنوان کرد.

احمدی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین سازمان صنعت و معدن و کمیته امداد خاطر نشان کرد: ارتقا کمی و کیفی تولید، فروش و صادرات فرش دستباف و حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان از اهداف انعقاد این تفاهمنامه بوده است.

در استان کرمانشاه ۳۰ هزار قالیباف مشغول فعالیتند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۶ نفر زیر پوشش بیمه اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.