فرانک والتر اشتاین مایر در سخنانی در فلسطین اشغالی بر ادعای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رئیس جمهور آلمان در سخنانی در فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر ادعای لزوم جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای تأکید کرد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: کابینه جدید اسرائیل یک کابینه جوان است و من قصد دارم امروز با نمایندگان دولتی ملاقات کنم. من با نخست وزیر، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل دیدار خواهم کرد و چشم انداز همکاری با کابینه جدید را در خصوص سیاست‌های داخلی و نقاط تمرکز آن و نحوه مدیریت آن را بویژه با توجه به آنکه از هشت حزب تشکیل شده است را بررسی خواهیم کرد.

اشتاین مایر در ادامه مدعی شد: ما اوضاع اسرائیل و تحولات پیرامونی آن را با توجه به تنش‌های اخیر در موضوع منازعه اسرائیل و کشور‌های عربی بررسی خواهیم کرد. از نظر ما شلیک موشک‌ها به سوی اسرائیل غیر قابل قبول است و اسرائیل حق دارد از امنیت و موجودیت خود دفاع کند.

او گفت: ما مطمئن هستیم که این نزاع نشان داد که آینده شکوفا بدون حل و فصل سیاسی امکانپذیر نخواهد بود و از نظر ما راه حلی که بتواند جایگزین تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی باشد، وجود ندارد.

وی در ادامه ادعا‌های خود خاطر نشان کرد: در دوره کنونی مهمترین چیز، اعتماد سازی میان دولت‌های اسرائیل و فلسطین است. چه بسا که گفتگو‌ها تا کنون نتوانسته است به تحقق دستاورد‌های لازم منجر شود؛ اما اگر اعتماد سازی صورت گیرد می‌توان امیدوار بود. ما امروز جغرافیای سیاسی منطقه را بررسی خواهیم کرد و یکی از موضوعات که درباره آن صحبت خواهیم کرد، نقش ایران در منطقه و نمایندگان آن در لبنان و غزه و عراق است.

اشتاین مایر مدعی شد: معتقدیم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و این یک هدف اساسی است و باید دید که چگونه می‌توان مانع این کار شد. یکی از این اقدامات تلاش برای احیای توافق هسته‌ای (اقدام جامع مشترک) است که درباره این موضوع صحبت و این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است روز گذشته نیز نماینده آلمان در شورای امنیت در سخنانی با اشاره به برگزاری شش دور ازمذاکرات برجام، از اقدامات ایران ابراز نگرانی کرده بود. او همچنین گفته بود: ما آنچه در توان داریم را بکار می‌بندیم تا شاهد موفقیت مذاکرات برجام در وین باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۲۸ ۱۱ تير ۱۴۰۰
جنایت کارانی مثل شما سلاح های شیمیایی به صدام فروختند
تا علیه مردم بی گناه دو کشور استفاده کند
فاشیست مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۱ تير ۱۴۰۰
جنایت و هولوکاست دروغین را شماها علیه یهودیها مرتکب شدید باید تاوانش را فلسطبنیها بدهند اگر عادلانه بود باید یکی از ایالتهای آلمان را به یهودیها میدادند.علاوه بر این شماها هنوز به خاطر سلاحهای شیمیایی که به صدام دادید بود مسئولید پس خفه خون بگیر نوکر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
نوچه مي گه
ويز ويز
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۳۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آقای فرانک شما کنار صدها بمب و کلاهک هسته ای غیر مجاز در سرزمین اشعال شده فلسطین توسط صهیونیستها نشسته ای، و خودت رو به کری و کوری زده ای و با حماقت تمام علیه برنامه هسته ای ایران بزرگ، اراجیف می بافید و خوش رقصی میکنی؟ خجالت بکش
آخرین اخبار