یک تخته فرش ابریشمی که به همت بانوان مددجوی زندان رشت بافته شده بود در زندان نسوان رشت رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و مسولان دستگاه قضای این استان از یک تخته فرش دستباف ابریشمی مددجویان زن زندان رشت رونمایی شد.

سید مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان در این مراسم با اشاره به برنامه‌های قوه قضاییه در دوره تحول برای ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد بانوان زندانی در گیلان مشغول کار و یادگیری مهارت‌های مختلف در زندان می‌باشند.

او با بیان اینکه برای بافت این فرش ابریشمی ۴ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: به همت بانوان مددجوی زندان رشت، برای بافت این فرش ابریشمی با ۴ هزار رج و ۲۰ رنگ ۱۲۰ کیلوگرم نخ ابریشم به کار رفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان گفت: تلاش همه مسئولان قضایی و مدیران زندان استان گیلان آموزش مهارت و حرفه به زندانیان برای دوباره اجتماعی شدن آنان است.

سید مهدی فلاح میری تصریح کرد: افرادی که در زندان مهارت خاصی را فرا گرفته و در آن تبحر کسب کرده اند بعد از آزادی، با بازگشت به آغوش خانواده، بستر اشتغال را برای خود و خانواده مهیا می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.