کاهش ۴۰ درصدی میزان برداشت گندم و جو در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از کاهش ۴۰ درصدی میزان برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: پارسال به طور میانگین از هر هکتار سطح زیر کشت جو حدود ۳ تن محصول و از هر هکتار سطح زیر کشت گندم حدود ۳.۵ تن محصول برداشت شده است، اما امسال عملکرد جو در هر هکتار ۱.۸ تن و عملکرد گندم از هر هکتار ۱.۴ تن است.

او افزود: با هدف نظارت بر برداشت و ارزیابی عملکرد کشاورزان، مروجین پهنه‌های تولیدی در مناطق تحت نظارت خود، حضور مستمر دارند و توصیه‌های لازم برای برداشت و تحویل گندم به سیلو را به کشاورزان می دهند.

جوادی بایگی بیان کرد: طی بازدید‌های به عمل آمده توسط مروجین پهنه‌های تولیدی در سطح شهرستان، باتوجه به کاهش نزولات جوی، کمبود منابع آبی و همچنین خسارت سرمازدگی و بالا بودن قیمت نهاده‌ها، امسال با کاهش ۴۰ درصدی عملکرد در واحد سطح تولید گندم و جو در شهرستان سربیشه مواجه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در مورد تولید عسل نیز عنوان کرد: پارسال از تعداد ۲ هزار و ۱۳۴ کلنی زنبور عسل، میزان ۱۰ تن عسل برداشت شده است و پیش بینی می‌شود امسال برداشت عسل به بیش از ۱۰ تن برسد.

او ادامه داد: عسل این شهرستان حاصل شهد گیاهان داروئی منطقه است و عسل تولیدی خاصیت داروئی منحصر به فردی دارد که در کل کشور از بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.