رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: طی یک هفته اخیر سه نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیشابور بدنیا آمده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی افشار نیک رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در تاریخ دهم تیرماه ۱۴۰۰ در پی اعلام به مرکز ارتباطات مبنی بر شروع درد زایمان خانم باردار ۳۵ ساله پایگاه اورژانس جاده‌ای شهید برونسی (گلبو) سریعا به مرکز خدمات جامع سلامت گلبو اعزام شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: پس از اینکه مادر باردار به آمبولانس انتقال داده شد، اقدامات اولیه انجام شد و با توجه به وضعیت اورژانسی مادر باردار و به علت فرا رسیدن زمان زایمان به کمک ماما نوزاد در مسیر راه گلبو به نیشابور به دنیا آمد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: مادر و نوزاد پس از زایمان و دریافت سایر اقدامات حمایتی در وضعیت عمومی مساعد توسط کارشناسان اورژانس به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم انتقال داده شدند.

افشار نیک بیان کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵مهارت عملی گرفتن نوزاد، انجام مراقبت‌های تخصصی از مادر باردار در کابین آمبولانس، اقدامات پیش بیمارستانی در زایمان، خونریزی ها، مراقبت از مادر باردار و نوزاد تازه متولد شده و فوریت‌های پزشکی در حاملگی‌های پرخطر را فراگرفته اند.


انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.