رئیس جمهور ترکیه از تداوم حضور نیرو‌های این کشور در لیبی، جمهوری آذربایجان، سوریه و همچنین ادامه فعالیت در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروز (جمعه) خود بر تداوم حضور نیرو‌های خود در کشور‌های خارجی از جمله "لیبی، جمهوری آذربایجان و سوریه" تاکید کرد و از ادامه فعالیت‌های ترکیه در "شرق دریای مدیترانه و نزدیک قبرس" خبر داد.

او در سخنان خود گفت: «ما در حال حاضر در لیبی، جمهوری آذربایجان و سوریه حضور داریم و این حضور ادامه خواهد داشت. همچنین ما به فعالیت‌هایمان برای بدست آوردن حقوق مشروعمان ادامه می‌دهیم و اقدامات اکتشافی در دریا‌های ما و به طور خاص در شرق دریای مدیترانه و مجاور قبرس به همین منظور ادامه خواهند داشت.»

این مقام ارشد ترک در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «در حالیکه حتی برخی از کشور‌های پیشرفته در جهان نیز نتوانستند با مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم کنند، ما ترکیه را در زمینه بهداشت، غذا و ایمنی عمومی جلو برده‌ایم.»

او در ادامه افزود: «ترکیه برای استقلال خود تلاش می‌کند و این کار را تا حصول استقلال ادامه خواهد داد.»

پیشتر «مولود چاووش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه دیداری با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود داشت و در این دیدار بر لزوم همکاری برای ایجاد صلح در سوریه تأکید کرد. چاووش اوغلو در این دیدار با اشاره به اینکه دو طرف درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات سوریه، لیبی، افغانستان و قره‌باغ نیز رایزنی کردند، افزود: «هدف مشترک ما ثباتِ صلح در این مناطق است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار