آزمون گروه زبان‌های خارجی صبح امروز در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در آخرین روز آزمون سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ ورود به دانشگاه ها، صبح امروز همزمان با سراسر کشور در گروه زبان‌های خارجی در استان مرکزی هم آغاز شد.

با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی که از هم اکنون در کشور آغاز شد ۱۷۵ هزار و ۷۶۶ داوطلب دارد، کنکور سراسری ۱۴۰۰ پایان می‌یابد.

محمودی دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی گفت: امسال در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها ۲۲ هزار و۲۷۵ از استان مرکزی حضور دارند که ۱۴ هزارو ۴۱۱ نفر ان‌ها زن و ۷ هزار و ۸۶۴ نفر مرد هستند.

محمودی با بیان اینکه کنکور سال ۱۴۰۰ از روز چهارشنبه در ۴ رشته به مدت ۴ روز برگزار شد افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا آزمون سراسری امسال در چهار روز در نوبت صبح برگزار شد تا در نوبت عصر فرصت برای ضدعفونی حوزه‌های امتحان وجود داشته باشد.

او اضافه کرد: آزمون امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و همه شرکت کنندگان باید با ماسک سه لایه و ۵ لایه پزشکی و بدون فیلتر حضور داشته باشند.

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی بیان کرد: افرادی هم که مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا هستند نیز بر اساس ارایه مستندات پزشکی ازمون آن‌ها در محل بستری و یا در اتاق ایزوله برگزار می‌شود.

نتیجه اولیه آزمون سراسری دهه نخست مردادماه اعلام و فرایند انتخاب رشته نیز از نیمه نخست مردادماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با احتساب ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر در دانشگاه‌های سراسر کشور پذیرفته می‌شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار