رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: طرح‌های نیمه تمام استان اصفهان ۷۰۰ طرح است که سه طرح اصلی و شاخص آن تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نعمت‌الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: بطور میانگین هر یک از این طرح‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند که سرجمع آن‌ها هفت هزار میلیارد تومان می‌شود.

او ادامه داد: البته از زاویه‌ای دیگر سه هزار طرح در استان به‌صورت نیمه تمام وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها اقداماتی جزیی مانند روکش آسفالت و یا نمای یک ساختمان هستند بنابراین طرح‌های شاخص و اصلی استان همان ۷۰۰ طرح اعلام می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اضافه کرد: در کل کشور نیز ۷۵ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد که ۷۰ هزار طرح استانی و بقیه ملی است.

اکبری تصریح کرد: سه طرح اصلی استان اصفهان شامل طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان متشکل از آبرسانی به ۱۴ شهرستان، چهار هزار و ۱۵۰ باب مسکن محرومان و قطار شهری اصفهان- شهر جدید بهارستان است که تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد.

او هزینه‌های جاری استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ را یک هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه‌های عمرانی شامل اعتبارات استانی، ملی، استانی ویژه و متوازن سه هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان و سرجمع چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان افزود: این استان سال قبل ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات به حساب خزانه واریز کرد و این رقم  امسال  باید به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

اکبری ادامه داد: استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها پس از تهران بیشترین واریز مالیات به خزانه کشور را دارد.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به ' گلاب ۲ ' است و در صورت بهره برداری به‌عنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان به طول ۲۷ کیلومتر، آب دریاچه سد زاینده‌رود را به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهد؛ این سامانه باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید، اما هنوز این امر صورت نگرفته است.

اجرای طرح احداث بیش از چهار هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن کمیته امداد تابستان سال قبل کلید خورد.

بر اساس اعلام مسئولان حدود ۸۷ درصد از مسیر تونل مترو اصفهان - بهارستان تکمیل شده است.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.


منبع:ایرنا


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار