آغازِ فصل جدیدی در شنای ایران

رئیس هیئت شنا و شیرجه استان اصفهان گفت: پس از ۱۴ سال، سهمیه المپیک شنا برای ایران توسط یک ملی‌پوش اصفهانی به‌دست آمد.

پیمان گرامی رئیس هیئت شنا و شیرجه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان درخصوص حضور شناگران ملی‌پوش اصفهانی در مسابقات انتخابی المپیک توکیو گفت: سه شناگر ملی‌پوش با هماهنگی فدراسیون تحت‌عنوان باشگاه تخصصی شنا (باشگاه اریس) به مسابقات انتخابی المپیک در بلغارستان اعزام شدند، مسابقاتی که دستاورد‌های خیلی‌خوبی برای شنای ایران به‌همراه داشت.

گرامی با اشاره به کسب سهمیه شنا در المپیک بعد از ۱۴سال اظهار داشت: مهرشاد افقری در رشته ۱۰۰متر پروانه پس از ۱۴ سال سهمیه المپیک را برای ایران به‌ارمغان آورد، درحالی‌که ورودی المپیک ۵۳ ثانیه و ۵۲ صدم‌ثانیه است افقری با ثبت آمار ۵۳ ثانیه و ۴۶ صدم‌ثانیه به مدال طلا دست پیدا کرد.

رئیس هیئت شنا و شیرجه استان ادامه داد: همچنین در رشته ۵۰متر پروانه با ثبت زمان ۲۴.۳۰ ثانیه رکورد ملی را جابه‌جا کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد؛ ولی متاسفانه، چون در المپیک این رشته وجود ندارد به سهمیه المپیک منجر نشد.

او درخصوص دیگر شناگر ملی‌پوش اذعان کرد: متین سهران ۳۶ صدم‌ثانیه تا ورودی المپیک کم‌آورد؛ درحالی‌که ۳بار هم شانس خودش را امتحان کرد با وجود کسب مدال نقره در رشته خودش از رسیدن به المپیک بازماند.

گرامی همچنین از شکستن یک رکورد ملی دیگر و کسب مدال طلا توسط یاوری گفت و بیان داشت: علیرضا یاوری در ۲۰۰متر کرال‌سینه با زمان یک دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۹۹ صدم‌ثانیه ضمن کسب مدال طلا رکورد ملی را در این رشته شکست.

رئیس هیئت شنا و شیرجه استان از یک دستاورد بزرگ یاد کرد و گفت: پس از ۱۴ سال یک اقدام تاریخی انجام دادیم، شناگران نیز بسیار روحیه گرفتند تا پس از المپیک در مسابقات آسیایی هانگژو بتوانند افتخارات بیشتری کسب کنند.

او در ادامه گفت: مهرشاد افقری ۱۹روز دیگر برای حضور در المپیک به ژاپن می‌رود و دو شناگر دیگرمان از حالا خودشان را برای مسابقات آسیایی آماده می‌کنند.

گرامی اذعان کرد شنای ایران در دوران جدیدی از تاریخ قرار دارد و خاطرنشان کرد: فصل جدیدی در شنای ایران آغاز شده و می‌توان نگرش جدیدی به این رشته داشت؛ زیرا هیچ زمانی شنای ایران تا این حد به ورودی المپیک نزدیک نبوده است، ۷ شناگری که به المپیک نزدیک بودند یک عدد بی‌سابقه در شنای ایران به‌ثبت رساندند.

رئیس هیئت شنا و شیرجه استان در پایان پیشرفت شنای کشور را نیازمند حضور باشگاه‌های تخصصی در کشور دانست و گفت: باشگاه‌های تخصصی بازو‌های هیئت‌های شنای کشور هستند، برای اولین‌بار در شنای ایران یک باشگاه تخصصی در این سطح توانست همراه با شناگران در میدان جهانی حضور یابد و ما می‌توانیم با نظارت بر آن‌ها و در کنارشان به‌سمت قهرمان‌سازی و کسب افتخارات بین‌المللی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.