مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: دفع غیربهداشتی فاضلاب کشتارگاه دام میبد موجب معضلات زیست محیطی در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ناهید غلام نژاد مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد به نادیده گرفتن مکاتبات و اخطار‌های متعددی که از سوی این شرکت به کشتارگاه دام میبد صورت گرفته اشاره کرد و گفت: فاضلاب این کشتارگاه از طریق غیر بهداشتی از جمله تخلیه به قنات و حمل فاضلاب با تانکر دفع می‌شود.

او با بیان اینکه فاضلاب کشتارگاه‌ها حاوی مواد آلی، شیمیایی و آلودگی میکروبی بالا است اظهار داشت: قسمتی از فاضلاب این کشتارگاه از طریق کانال، وارد قنات مجاور شده و بدین وسیله فاضلاب، مسافت طولانی بدون هیچ تصفیه‌ای انتقال پیدا کرده و سطح وسیعی از منطقه را آلوده کرده است.

غلام نژاد افزود: قسمتی ازاین فاضلاب هم توسط تانکرهای حمل فاضلاب، بارگیری و به مناطق نامعلوم منتقل می شود که این روش دفع نیز غیربهداشتی بوده و معضلات و تبعات زیست محیطی فروانی از جمله آلودگی خاک منطقه و به تبع آن آلودگی منابع آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

مدیرمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد ادامه داد: تصفیه فاضلاب، علاوه بر جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک منطقه می تواند برای آبیاری فضای سبز و شستشوی محوطه مورد استفاده قرار گرفته و به اصطلاح بازچرخانی شود.

او به تجربه های موفق در زمینه استفاده بهینه از فاضلاب و مواد زائد خروجی از کشتارگاه ها در استان اشاره کرد و گفت: می توان به تولید کود با کیفیت عالی با استفاده از روش ترکیب فاضلاب با مواد زائد تولیدی در کشتارگاه طی فرایندهای متعدد اقدام نمود.

غلام نژاد افزود: علیرغم پیگیری های انجام شده هیچ اقدام یا مکاتبه ای از سوی کشتارگاه صورت نگرفته و ادامه این روند خسارات جبران ناپذیری برای محیط زیست و منابع آب زیرزمینی به همراه دارد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری ارگان های ذی صلاح از جمله شهرداری، مرکزبهداشت، محیط زیست و فرمانداری شهرستان میبد با محوریت کشتارگاه، اقدامات لازم و فوری برای اجرای سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب انجام شود و معضل به وجود آمده در اولین فرصت مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار