استاندار آذربایجان شرقی از عدم به روز رسانی صنعت با فناوری نوین در استان آذربایجان شرقی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با جوانان نخبه صنعت استان آذربایجان شرقی گفت: صنعت اگر می‌خواهد از چرخه رقابت عقب نماند باید به لحاظ فناوری، سرمایه گذاری و نیروی انسانی خود را بروز رسانی کند.

او ادامه داد: اینکه امروز صنعت فقط نیاز‌های خود را پاسخ دهد، راه به جایی نخواهد برد، صنعت باید چرخ‌های اقتصاد را شتاب بخشد، درآمد سرانه را افزایش دهد و به ایجاد اشتغال و پیشرفت جامعه کمک کند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: تجربه نشان می‌هد تصدی گری دولت در اقتصاد به ضرر صنعت تمام می‌شود و دولت باید با کاهش تصدی گری اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند.

او از کارآفرین شدن به معنی ریسک پذیری یاد کرد و گفت: صنعتی که توان رقابت به لحاظ قیمت و کیفیت را نداشته باشد، محکوم به شکست است و شرکت‌های دانش بنیان باید دربطن واحد‌های صنعتی ایجاد شوند تا رشد و توسعه صنعت را به همراه داشته باشند.

پور محمدی برخی از مشکلات نظیر یکسان نبودن قیمت ارز، عرضه مواد اولیه در بازار بورس و کارت‌های بازرگانی را به عنوان مشکلات کشوری بخش صنعت عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات پیش پای صنعت باید بازار‌های مالی ایجاد و سیاست‌های کلان تغییر پیدا کند.

او یادآور شد: وجود برخی مشکلات دلیلی نمی‌شود تا جایگاه استان از نظر تعداد و توسعه واحد‌های تولیدی تنزل پیدا کند و برای این مهم باید نیروی انسانی ماهر با تحصیلات عالیه در بدنه صنعت جذب شوند.

در این دیدار جوانان نخبه استان نبود رقابت پذیری محصولات برای صادرات، همخوانی نداشتن قیمت مواد اولیه و قیمت دلار و ضرر آن به شرکت‌های صادارت محور، بالا بودن هزینه سرمایه در جامعه و کمبود نیروی متخصص را از جمله مشکلات صنعت استان برشمردند.

ساختار‌مند شدن برنامه ریزی ها، توجه به اسناد بالادستی با نگاه آمایش سرزمینی و برنامه ریزی برای دسترسی به نیرو‌های ماهر نیز از جمله پیشنهادات برای بهبود وضعیت صنعت بود که از سوی این جوانان مطرح شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار