اشتغال زایی ستاد اجرایی فرمان امام برای بیش از ۲۸ هزار نفر

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی از اشتغال زایی این نهاد برای ۲۸ هزار و ۶۵۷ نفر از سال ۹۷ تاکنون خبر داد.

موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از سال ۱۳۹۷ که ستاد اجرایی فرمان امام به حوزه اشتغال استان ورود پیدا کرده است،  ۴۵۶ روستا و همچنین ۱۱ شهرستان  زیر پوشش طرح‌های اشتغال این نهاد قرار گرفته است.

او افزود: با اجرای ۵ هزار و ۶۳۷ طرح اشتغال بنگاه محور، تسهیلات محور و اجتماع محور در استان تا به امروز ۲۸ هزار و ۶۵۷ شغل مستقیم و غیر مستقیم با اعتباری بالغ بر ۸۰۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

موسوی اظهار کرد: ۴۷ درصد از اشتغال ایجاد شده در حوزه دامپروری، ۲۰ درصد در حوزه مشاغل فنی، ۸ درصد در حوزه دام سنگین، ۱۱ درصد در بخش پرورش شتر، ۵ درصد در صنعت گلخانه، ۲.۹ درصد در بخش صنایع دستی و مابقی در سایر حوزه‌ها بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: افراد بیکار ساکن روستا که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه این نهاد تا سقف ۵۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.