مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای طرح اشتغال زایی برای ۳ هزار و ۹۷۲ مددجوی کمیته امداد استان خبر داد.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پارسال ۳ هزار و ۹۷۲ طرح اشتغال زایی با مجموع اعتبار هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه این تعداد طرح برای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است افزود: امسال ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زایی به مددجویان این نهاد اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

سلم آبادی اظهارکرد: امسال تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های مشاغل خانگی و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های خود اشتغالی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: در طرح‌های کارفرمایی و راهبردی شغلی، به ازای اشتغال و به‌کارگیری هر مددجو یا فرزند آنان مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به کارفرما پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: تمامی تسهیلات اشتغال توسط کمیته امداد با بازپرداخت ۶۰ تا ۸۴ ماهه به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

سلم‌آبادی بیان کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغال می‌توانند با مراجعه به ادارات این نهاد در سطح استان درخواست خود را تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: پارسال ۴ هزار و ۲۳۴ مددجو در دوره‌های آموزشی مهارت کسب و کار، پایدارسازی و توسعه مشاغل شرکت کردند و ۴۸۹ نفر نیز از طریق کاریابی مشغول به‌کار شده‌اند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.